نماینده استان لرستان در شورای عالی استان‌ها: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای ساخت دیوارساحلی رودخانه‌ها بودجه ندارند
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
مرادحسین رضایی

رضایی با بیان اینکه جلوگیری از ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها و ساخت دیوار ساحلی می‌تواند از خطرات سیلاب بکاهد گفت: در بخش کنترل ساخت و ساز اقدامات خوبی انجام شده است اما در زمینه ساخت دیوار ساحلی شهرداری‌ها با کمبود منابع مالی مواجه هستند.

مرادحسین رضایی نماینده استان لرستان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سمئولان استانی چه اقدامی برای کاستن از خطر وقوع سیلابی مشابه سیلاب سال گذشته انجام داده‌اند، گفت: استان لرستان استانی کوهستانی است و از نظر طبیعی سیل خیز و سیل آسا بوده است. سال گذشته نیز یک سیل ویرانگر را تجربه کرد که هنوز به طور کامل آثار آن از بین نرفته است.

وی افزود: احداث سدها سبب شده است بخش زیادی از آب سطحی ناشی از بارندگی جمع آوری شود و در زمینه تامین آب کمک زیادی به استان کرده است.

نماینده استان لرستان در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: استانداری و فرمانداری‌های استان دست به دست داده اند و تاحدودی تلاش کرده اند مسیرهای سیل خیز را کنترل کنند. هرچند به دلیل مشکلاتی از جمله کمبود بودجه این اقدامات به صورت صد در صد رضایت بخش نیست.

رضایی با تاکید بر اینکه کمبود بودجه مشکل اصلی در این زمینه است تصریح کرد: شهرداری‌ها و دهیاری در جلوگیری از آسیب‌های سیل نقش اساسی دارند. شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نباید در حریم رودخانه‌ها و مسیرهای با شیب تند اجازه ساخت و ساز به مردم بدهند تا در هنگام وقوع بلایای طبیعی تلفات مالی و جانی کمتر شود. خوشبختانه ای ن موضوع تا حدودی کنترل شده است.

نماینده استان لرستان ادامه داد: همچنین لازم است دیوارهای ساحلی ترمیم یا ساخته شوند تا از ورود سیلاب به داخل سکونتگاه‌ها جلوگیری شود. متاسفانه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بودجه کافی برای این امر ندارند و دولت باید در این زمینه با شهرداری‌ها و دهیاری‌ها همکاری کند. به ویژه در مناطق صعب العبور که احتمال وقوع سیلاب بالاست.

وی تصریح کرد: نمی شود رودخانه‌ها یا سکونتگاه‌ها را جابه جا کرد چرا که حیات یک سکونتگاه به منابع آب آن وابسته است بنابراین باید با برنامه‌ریزی خطرات طبیعی را کنترل کرد.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی