نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌‌ها: نیروهای شهرداری و آبفا در حال تخلیه آب از سطح شهر اهواز هستند
دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
سید محسن موسوی زاده

موسوی زاده با اشاره به آخرین وضعیت آبگرفتگی معابر چند شهر در استان خوزستان گفت: از آنجایی که شبکه فاضلاب شهر اهواز توان تخلیه آب را ندارد نیروهای شهرداری و آبفا در حال تخلیه آب از سطح شهر‌‌ها هستند.

سید محسن موسوی زاده نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به بارش‌های اخیر در استان خوزستان گفت: به دلیل بارش‌‌های اخیر در استان خوزستان تعدادی از شهرها از جمله اهواز، ماهشهر، کارون، رامشیر و آبادان درگیر آب‌گرفتگی شدند.

وی افزود: در این میان شهر اهواز با میانگین 50 میلیمتر بارندگی و ماهشهر با میانگین 100 میلیمتر در کمتر از 2 ساعت بیشترین گرفتاری را دارند.

عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: بیشتر سطح شهر اهواز به ویژه مناطق کوی علوی، کیان، شهرک دانشگاه، کیانشهر، باهنر، سپیدار و کمپلو که بیشتر در هسته مرکزی شهر قرار دارند دچار آبگرفتگی شدید شده اند.

وی ادامه داد: زمانی که بارندگی با شدت می‌بارد شبکه فاضلاب توان تخلیه آب‌ها را ندارد به همین دلیل آب‌گرفتگی معابر ایجاد ‌‌می‌شود و به داخل خانه‌‌هایی که سطح آن‌‌ها پایین هستند آب وارد ‌‌می‌شود.

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان‌‌ها تصریح کرد: در حال حاضر نیروهای آبفا، شهرداری و نیروهای کمکی برای تخلیه شهر و بازگشایی مسیرهای آب در سطح شهر حضور دارند و تمام تلاش خود را انجام ‌‌می‌دهند.

موسوی زاده با اشاره به آبگرفتگی شهر ماهشهر نیز گفت: باتوجه به اینکه ماهشهر شهر بندری است و از این جهت با بالا آمدن آب رودخانه شهر به زیر آب ‌‌می‌رود و تخلیه آب با مشکل مواجه می‌شود. از سوی دیگر سطح آب زیرزمینی بالاست و زمین شوره‌زار است به این جهت فرونشست و تخلیه آب به کندی انجام ‌‌می‌گیرد و حتما آب باید هدایت شود.

وی ادامه داد: شبکه فاضلاب ماهشهر هم با مشکلات زیادی روبه روست و توان لازم برای تخلیه آب را ندارد به همین دلیل باید به صورت دستی تخلیه شود.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی