نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها: تعامل و همکاری شوراها با سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برای منطقه مفید است
شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸
سید علی اکبر فاطمی

فاطمی با اشاره به بازدید رئیس و تعدادی از نمایندگان شورای عالی استان‌ها از سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: در این دیدار بر مشکلات منطقه و تعامل شوراها با سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در راستای حل مشکلات تاکید شد.

سید علی‌اکبر فاطمی نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به بازدید هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها و نمایندگان استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها از سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس که به دعوت مدیرعامل این سازمان انجام شده بود گفت: در ابتدای این دیدار بازدیدی از پروژه‌های سازمان که از سال 1377 تا کنون در حدود 22 سال انجام شده بود انجام شد.

فاطمی ادامه داد: از زمانی که شرکت‌های خارجی به واسطه اعمال تحریم‌های شدید از ایران خارج شده اند متخصصان و دانشمندان تلاش کردند با تکیه بر توان داخلی و حس میهن دوستی و ایراندوستی دانش مورد نیاز این پروژه‌ها را به دست آورند.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها افزود: رئیس و تعدادی از نمایندگان شورای عالی استان‌ها به نمایندگی از شورائیان سراسر کشور از دستاوردهای مهندسان ایرانی در توسعه فازهای پارس جنوبی بازدید کردند. مشاهده این دستاوردها در شرایط آب و هوایی نامطلوب، آلودگی بالا و نبود قطعات به دلیل تحریم بسیار امیدوار کننده و جالب توجه بود.

وی با اشاره به سخنان رئیس شورای عالی استان‌ها در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اضافه کرد: در این جلسه بر جذب و استخدام نیروهای بومی از تمام سطح استان بوشهر بر اساس قانون 50 درصد استفاده از نیروهای بومی تاکید شد. چرا که این نیروها هستند که در کنار آلودگی هوا و انواع گازهای مضر حاضر هستند کار کنند.

فاطمی تصریح کرد: زمانی آقای کلانتری رئیس سازمان محیط زیست در جلسه ای عنوان کرد که من حتی یک روز نمی‌توانیم در این آلایندگی شدید عسلویه که 100 برابر تهران است دوام بیاورم. درحالی که این نیروهای متعهد و متخصص و باتجربه برای ادامه فعالیت‌ها تلاش می‌کنند. از این رو باید از همه کارکنانی که در این شرایط سخت برای تحقق استقلال اقتصادی کشور تلاش می کنند قدردانی کرد.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها بیان داشت: مسئله بعدی که از سوی رئیس شورای عالی استان‌ها در جلسه اشاره شد رسیدگی به شهرهای مجاور منطقه اقتصادی عسلویه بود. وی تاکید کرد که لازم است سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به شهرهای استان بوشهر خدمات فرهنگی، اجتماعی و عمرانی ارائه کند.

فاطمی تصریح کرد: همچنین در جلسه بر نصب فیلترهایی که به کاهش آلایندگی کمک می کنند تاکید شد و از سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خواسته شد تا با استفاده از فناوری روز و فیلترهای کار آمد از آلوده‌تر شدن فضای منطقه جلوگیری کند.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان افزود: رئیس شورای عالی استان‌ها همچنین در خصوص تعامل بیشتر سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با شوراها صحبت کرد و گفت نمایندگان استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها نقش مشاور مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را دارند و می‌توان از ایده‌های آنها در پیشبرد کارها استفاده کرد.

وی ادامه داد: در ادامه پیشنهاد شد دو نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها به عنوان مشاوران مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از سوی آقای خرمدل منصوب شوند تا در خصوص مسائل منطقه تعاملات لازم صورت پذیرد.

فاطمی گفت: موضوع بعدی که مطرح شد قطع همکاری برخی از نیروهای مستقر در عسلویه بعد از 10 یا 15 سال بود که از سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خواسته شد تدبیری اندیشیده شود تا این نیروها که بخش زیادی از عمر خود را در اختیار سازمان گذاشته اند تا حد ممکن به کار خود در این منطقه ادامه دهند چرا که باوجود تمام سختی‌هایی که کشیده اند بعد از قطع همکاری با سازمان به سختی می توانند شغل مناسبی پیدا کنند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی