نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان ها: بی تدبیری وزارت جهادکشاورزی در تامین به موقع گندم برای کشت پاییزه و صف کشاورزان بوشهری در مقابل تعاونی ها
چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
سید علی اکبر فاطمی

فاطمی با بیان اینکه کشاورزان بوشهری در خرید گندم مورد نیاز برای کشت پاییزه با مشکل مواجه اند گفت: وزارت جهاد کشاورزی در تامین گندم مورد نیاز کشاورزان تعلل کرده است و به همین دلیل در مقابل تعاونی ها صف های طولانی تشکیل شده است.

سید علی‌اکبر فاطمی نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان ها در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها با اشاره به کمبود گندم برای کشت پاییزه گفت: به دلیل بی تدبیری های انجام شده کشاورزان در خرید گندم برای کشت پاییزه دچار مشکل شده اند.

وی افزود: کشاورزان روزهاست در مقابل تعاونی غله برای خرید گندم دولتی به صف می ایستند اما به آنها گندم نمی‌رسد.

فاطمی ادامه داد: گندم دولتی با نرخ ۳۹۰۰ تومان به قرار هر کیلو به فروش می‌رسد و در بازار آزاد قیمت تا ۵۰۰۰ تومان رسیده است.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: وزارت جهادکشاورزی باید از چند ماه قبل فکری مسئله را می کرد تا گندم اندازه و به موقع در میان کشاورزان توزیع شود تا قبل از شروع بارش ها کشاورزان گندم بکارند.

وی با بیان اینکه گندمی که باید برای کشت استفاده شود لازم است که بوجاری شود گفت: در استان بوشهر تنها سه دستگاه بوجاری وجود دارد بنابراین پاسخگوی نیاز کشاورزان نیست. از این رو در دلالان وارد شده و گندم را با واسطه از تعاونی می خرند و به قیمت بالاتر می فروشند.

فاطمی بیان داشت: کشاورزان در فصل برداشت گندم خود را با قیمت 2300 تومان به ازای هر کیلو به دولت فروخته‌اند اما اکنون که به آن نیاز دارند در بازار به نرخ دولتی وجود ندارد و این سبب متضرر شدن آنها می شود.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی