نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان ها: مردم تلاش کنند جزوی از زنجیره انتقال ویروس کرونا نباشند
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
سید علی اکبر فاطمی

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها تنها راه شکست دادن ویروس کرونا را قطع زنجیره انتقال دانست و تصریح کرد: اکنون که ویروس کرونا درمان قطعی ندارد بهترین راه پیشگیری مبتلا نشدن به این ویروس است و مردم باید تلاش کنند که جزوی از زنجیره انتقال نباشند.

سید علی اکبر فاطمی نماینده شورای استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به اقدامات شورای استان بوشهر در زمینه مقابله با کرونا گفت: شورای استان بوشهر باتوجه به وخامت اوضاع و افزایش همه‌گیری ویروس کرونا در استان جلسات متعددی برگزار کرده است تا بتواند اقدامات لازم جهت مقابله با این بیماری را انجام دهد. در این زمینه طرح هایی هم تصویب شده است که پیگیر اجرای آن هستیم.

وی افزود: تاکید بر اتحاد و تعامل تمام دستگاه‌ها برای اقدام همه جانبه و هماهنگ در جلوگیری از شیوع کرونا مخرج مشترک تمام جلسات بود. از این رو از استانداری و تمام دستگاه درخواست کرده‌ایم جدی‌تر به این مسئله ورود کرده و با تعامل اقدامات هم‌دیگر را پوشش دهند.

فاطمی با بیان اینکه اقدامات باید عملی و عینی باشد ادامه داد: مردم باید اقدامات را به چشم ببینند. دوره حرف و شعار گذشته است و همه باید پای کار باشند تا بتوانیم از این مرحله عبور کنیم.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها بیان کرد: کادر درمانی خسته شده‌اند. 8 ماه است که زیر فشار کار سنگین و طاقت فرسا و خطرناک هستند و باید فکری به حال آنها کرد.

وی پیشگیری را بهترین راه مقابله با بیماری دانست و اضافه کرد: از آنجایی که درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد و ظرفیت بیمارستان‌ها نیز پر شده است ما باید تلاش کنیم که درگیر این بیماری نشویم. بنابراین مردم باید رعایت کنند و تا حد امکان تلاش کنند که جزو زنجیره انتقال نباشند.

فاطمی همچنین از دولت درخواست کرد که سختگیری‌های بیشتری برای پیشگیری اعمال کند تا مردم کمتر در محیط‌های عمومی و شلوغ حضور پیدا کنند.

نماینده استان بوشهر تصریح کرد: اکنون روزانه بیش از 500 نفر در کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهند و کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که این رقم در آذرماه به 1000 نفر برسد که در نوع خود یک فاجعه انسانی است. بنابراین تنها راه جلوگیری از این اتفاق قطع زنجیره انتقال است.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی