نماینده استان ایلام در شورای عالی استان ها: بازسازی و بهسازی مسیرهای تردد عشایر پیش از کوچ پاییزه انجام شود
سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
حمداله بیگی

بیگی با اشاره به آغاز فصل بارندگی و گوچ عشایر گفت: لازم است مسیرهای تردد عشایر پیش از آغاز کوچ پاییزه بازسازی و بهسازی شود.

حمدالله بیگی نماینده استان ایلام در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به نزدیکی فصل سرد سال و افزایش بارندگی گفت: مسیرهای تردد عشایر استان در فصول سرد سال به علت بارندگی و از آنجایی که راه‌ها خاکی است تخریب می‌شود و تردد عشایر و دام‌ها را با مشکل مواجه می‌سازد.

وی افزود: مسیر تردد عشایر و دامداران به گونه‌ای است که خودرو به سختی در آن تردد می‌کند و این سبب می‌شود دسترسی به شهر با کندی صورت پذیرد از این رو لازم است این راه‌ها به صورت مداوم بهسازی و بازسازی شود تا عشایر بتوانند به آسانی آمد و شد کنند.

بیگی ادامه داد: در شرایط کنونی که ویروس کرونا همه‌گیر شده این بازسازی بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد تا انتقال بیماران که بعضا اورژانسی است در زمان کمتری انجام شود.

نماینده استان ایلام در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه سالانه بیش از دو هزار خانوار عشایر به استان ایلام وارد می‌شوند تصریح کرد: این لازم است که بازسازی راه‌های روستایی پیش از آغاز کوچ پاییزه تکمیل شود تا عشایر با مشکلات کمتری مواجه شوند.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی و با وجود همه‌گیری ویروس کرونا ورود خانوارهای عشایر به قشلاق و نزدیکی به شهر ممکن است سبب افزایش همه گیری ویروس شود و عشایری که تاکنون در قشلاق و عمدتا دور از تجمعات شهری بودند درگیر بیماری شوند از این رو لازم است بسته های بهداشتی در میان عشایر توزیع شده و آموزش های لازم برای پیشگیری از بیماری در میان عشایر انجام شود.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی