رییس شورای اسلامی استان اردبیل: مطالبات و مشکلات روستا‌ها و شهر‌ها در اردبیل اولویت بندی شود
چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
رییس شورای اسلامی استان اردبیل

رئیس شورای اسلامی استان اردبیل گفت: نیاز است مطالبات و مشکلات روستا‌ها و شهر‌های استان اردبیل اولویت بندی شود

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی استان اردبیل یعقوب هاشمی، رئیس شورای اسلامی استان اردبیل در سی و ششمین جلسه رسمی این شورا که با حضور مدیرکل امور استانهای شورای عالی ، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اردبیل و اعضای شورای اسلامی استان گفت: مطالبه‌گری از شورا‌ها بسیار زیاد بوده و نیاز است مطالبات و مشکلات روستا‌ها و شهر‌ها اولویت بندی شود و اقدامات عملی برای تحقق این مطالبات انجام شود.

وی اظهار کرد: شورای استان در جلسات خود با دعوت از مدیران کل و اجرایی سعی می‌کند تا مطالبات مردم را از طریق منتخبان شورا‌های شهر‌ها به گوش آن‌ها برسانند تا نسبت به حل مشکلات و رفع مطالبات مردم اقدام عملی انجام شود و این اقدامی گامی موثر در رفع مشکلات شهر‌ها و حتی روستا‌های دور افتاده و محروم است.

رئیس شورای اسلامی استان اردبیل گفت: شورا‌های شهرستان‌ها و استان از حیث حمایت و پشتیبانی با ضعف‌ها و نقص‌هایی روبرو هستند که انتظار می‌رود شورای عالی نسبت به کمک و حمایت از این مجموعه‌ها اقدام کند.

هاشمی ادامه داد: اصلا شایسته نیست که شورا‌های فرادستی در تامین اعتبارات اولیه خود و هزینه‌های جاری دست خود را به سمت ادارات، نهاد‌ها و حتی مجموعه‌های پائین دست دراز کنند و بخواهند هزینه‌های جاری خود را از شهرداری‌ها دریافت کنند.

وی بیان کرد: چنین رویه‌ای باعث می‌شود که امر نظارت شورا‌ها مخدوش و زیر سوال برود و اعضای شورا نتوانند وظیفه و رسالت نظارتی و تذکر خود را به درستی انجام دهند.

رئیس شورای اسلامی استان اردبیل افزود: ایراد و اشکال در انتخاب شهردار و عزل او بر این است که چگونه می‌شود یک شهردار با دو سوم رای اعضا منتخب، اما در هنگام استیضاح و برکناری او باید این ترکیب تغییر یابد.

هاشمی در ادامه به زمان استعفای شهردار همچون سایر مدیران ۶ ماه قبل از انتخابات مجلس اشاره و تصریح کرد: برخی از شهرداران از این فرصت استفاده کرده و از محل بیت‌المال تبلیغاتی را به راه می‌اندازند که برای کاهش این اثر تبلیغاتی بهتر است مدت زمان استعفای شهرداران قبل از ثبت نام به دو سال افزایش یابد.

وی شورا‌ها را ناظر بر عملکرد شهرداری اعلام کرد و گفت: این جایگاه باید حفظ شده و در یک سیستم یکپارچه مکاتبات شورا‌ها و پشتیبانی‌های مالی آن‌ها در یک فرآیند قانونی انجام شده و جلوی برخی از کوتاهی‌ها در این زمینه گرفته شود.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی