رئیس شورای اسلامی شهرستان ماه‌نشان: صنعت پرورش ماهی ماه‌نشان در آستانه تعطیلی است
سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱

رئیس شورای اسلامی شهرستان ماه‌نشان گفت: صنعت پرورش ماهی ماه‌نشان در آستانه تعطیلی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، سبحان عجم‌لو بعد از ظهر سه شنبه در جمع اعضای شورای‌ اسلامی استان زنجان، با تاکید بر اینکه بی‌تردید اگر خواهان به نتیجه رسیدن و خروجی مطلوب جلسات مختلف هستیم، ابتدا به ساکن باید برای هر جلسه هدف‌گذاری لازم صورت گیرد، افزود: تا زمانی که اعضای جلسه بدون برخورداری از اهداف جلسه گرد هم می‌آیند، این جلسات خروجی لازم را که همانا رفع دغدغه‌های مردم است، نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه بحث شیلات و آبزی‌پروری شهرستان ماه‌نشان در حال آسیب دیدن است، تصریح کرد: این در حالی است که یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های اشتغال در این منطقه مربوط به بحث آبزی‌پروری و شیلات است که متاسفانه به دلیل حمایت نشدن از سوی مسئولان، بیش از پیش به سمت ورشکستگی سوق پیدا کرده و امروز در آستانه تعطیلی قرار دارد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ماه‌نشان با یادآوری اینکه سالانه شاهد پرورش بیش از هزار و ۷۰۰ تن ماهی در این منطقه هستیم، ادامه داد: همین امر باعث شده است تا ماه‌نشان به عنوان قطب پرورش ماهی در شمال‌غرب کشور مطرح شود.

عجم‌لو با اشاره به مشکلات پیرامون صنعت پرورش ماهی در ماه‌نشان، اظهار کرد: کمبود صنایع تبدیلی و بسته‌بندی، تشکیل نشدن اتحادیه آبزی‌پروری در شهرستان ماه‌نشان، حمایت نکردن مسئولان و نداشتن نظارت بر نحوه توزیع خوراک ماهی که باعث شده است بر قیمت و کیفیت خوراک ماهی که از خارج از استان وارد این شهرستان می‌شود، نظارت کافی وجود نداشته باشد، از جمله مشکلات در این عرصه است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ماه‌نشان یادآور شد: علاوه بر این، حذف ارز دولتی در حوزه واردات تخم ماهی قزل‌آلا که باعث شده است قیمت بچه ماهی افزایش پیدا کند، همچنین افزایش بی‌رویه قیمت دارو و مواد ضدعفونی کننده را نیز باید به این مشکلات اضافه کرد.

عجم لو با اشاره به اینکه وقتی وضعیت راه‌های استان زنجان را با سایر استان‌ها مقایسه می‌کنیم، می‌بینیم که در این زمینه ضعف‌های زیادی داریم، ابراز کرد: با وجود اینکه زنجان با هفت استان دیگر هم‌جوار است اما به لحاظ برخورداری از راه‌های مطلوب، نتوانسته است جایگاه خوبی را به خود اختصاص دهد و هنوز هم شاهد وجود نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های استان زنجان هستیم که همین امر باعث شده است سالانه شاهد وقوع آمار بالای تصادفات رانندگی در محورهای مواصلاتی استان زنجان باشیم.

وی با اشاره به اینکه در سالی که به سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده است، بیش از آنکه شاهد تحقق جهش تولید باشیم، جهش قیمت‌ها را شاهد بوده‌ایم، بیان کرد: این جهش قیمت‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله، زمین، مسکن، خودرو و … اتفاق افتاده است. همچنین درج نشدن قیمت بر روی کالاها نیز یکی دیگر از دغدغه‌های مردم است، این در حالی است که در خصوص اقلام بسیار خرد شاهد درج قیمت هستیم اما در مورد اقلام ضروری مردم، این موضوع رعایت نشده است.

عجم‌لو با بیان اینکه تخصیص بودجه به پروژهای شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر بسیار کم است و به نظر می‌رسد اجرای این پروژه‌ها به صورت امانی باعث خواهد شد تا سهم روستاها از اجرای پروژه‌ها قابل توجه باشد، خاطرنشان کرد: همچنین بودجه برای اکثر پروژه‌ها در زمان مناسب تخصیص پیدا نمی‌کند. با توجه به اینکه زنجان جزو استان‌های سردسیر کشور است اما به عینه شاهد این موضوع هستیم که عملیات اجرای بسیاری از پروژه‌ها به تازگی آغاز شده است و این موضوع می‌تواند بر کیفیت پروژه‌ها تاثیر منفی بگذارد.

ماهنشان از عواید ناشی از فعالیت معادن در این منطقه بی بهره است

عضو شورای اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه طبق قانون باید درصدی از درآمد معادن برای عمران و آبادی منطقه هزینه شود، گفت: باید درصدی از عواید معادن شهرستان‌ها برای استان تخصیص داده شود، این در حالی است که با وجود استقرار معادن متعدد در منطقه ماه‌نشان، تخصیصی برای این شهرستان صورت نگرفته است.

حسین فرامرزلو با بیان اینکه مدیریت شهری و روستایی در کشور و استان بر عهده جامعه شورایی است، افزود: شهرداران و دهیاران به دلیل نبود بودجه نمی‌توانند فعالیت های عمرانی انجام دهند، این در حالی است که هر کشوری مستلزم فعالیت عمرانی است.

وی تصریح کرد: وقتی تخصیص اعتبارات از محل اسناد خزانه برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها صورت می‌گیرد، متاسفانه اسناد برای دو یا سه سال بعد است که با توجه به تورم موجود، کسی در مناقصه‌های شهرداری شرکت نمی‌کند.

فرامرزلو بر لزوم رفع مشکلات معیشتی در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: مشکلات اقتصادی گریبانگیر اقشار جامعه شده است و انتظار داریم دولت و مجلس با تورم افسارگسیخته مقابله کند.

عضو شورای اسلامی شهر دندی اظهار کرد: بزرگ‌ترین مشکل ما، توسعه راه‌های شهری و روستایی است که محور دندی به زنجان از مهم‌ترین راه‌های مواصلاتی استان بوده و نیاز به توسعه دارد که امیدواریم به سرانجام برسد.

فرامرزلو تاکید کرد: مردم به نمایندگان خود اعتماد و اطمینان داشته باشند که اگر اینچنین نباشد، آفت بزرگی است که تبعات جبرانناپذیری خواهد داشت.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی