نماینده تهران در شورای عالی استان ها: بحران کرونا بسیاری از کارخانه ها و گلخانه های شهرستان پاکدشت را تعطیل کرد
سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴
علیرضا کبیری

کبیری گفت: ویروس کرونا اکثر گلخانه‌داران و کارخانه های شهرستان پاکدشت را متضرر کرده است. بسیاری از این مجموعه ها تعطیل یا ورشکسته شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، علیرضا کبیری، نماینده استان تهران در شورای عالی استان‌ها اظهارداشت: شهر مرکزی پاکدشت بر اساس آمار سرشماری سال 95 حدود 286 هزار نفر جمعیت دارد که هر سال، بر تعداد ساکنین این شهر افزوده شده است.

کبیری ادامه داد: پاکدشت به عنوان پایتخت گل و گیاه کشور شناخته می‌شود. در واقع این صنعت بخش بزرگی از اقتصاد این شهرستان را تشکیل می‌دهد. همچنین بسیاری از صنایع در پاکدشت متمرکز شده‌اند و بالای هزار و پانصد نیرو در این کارخانه ها مشغول به کار هستند.

وی به تعطیلی گلخانه ها و صنایع این شهرستان از زمان بحران کرونا اشاره کرد و توضیح داد: کرونا اکثر گلخانه‌داران شهرستان پاکدشت را متضرر کرده و بسیاری از این مراکز تعطیل یا ورشکسته شده‌اند. همچنین بسیاری از صنایع پاکدشت که بالغ بر 3 الی 4 هزار واحد صنعتی را شامل می‌شود، در بحران اخیر نیمه‌فعال و یا تعطیل شده‌اند.

نماینده استان تهران در شورای عالی استان ها بیان کرد: در این خصوص نماینده ما در مجلس شورای اسلامی این موضوع را مطرح و پیگیری کرده است تا بتوانیم وامی جهت راه‌اندازی و فعالیت مجدد این مراکز دریافت کنیم.

کبیری در ادامه جاده ترانزیتی خاوران را مهمترین مشکل و معضل این شهرستان دانست و گفت: این جاده از وسط شهر می‌گذرد و روزانه محور اصلی صد هزار وسیله نقلی سنگین و نیمه سنگین بوده که امنیت و آسایش را از شهروندان گرفته است.

وی در ادامه مطلب فوق بیان کرد: این درحالی است که در حاشیه شهرستان پاکدشت کمربندی نمیه کاره‌ای است که 20 سال از وعده افتتاح آن می‌گذرد؛ از این کمربندی 32 کیلومتری،16 کیلومتر آن آزادسازی و زیرسازی و 4 کیلومتر نیز آسفالت شده است و باقی مسیر بدون هیچ اتفاقی رها و به عنوان زمین کشاورزی مورد استفاده کشاورزان است.

نماینده استان تهران در شورای عالی استان ها در پایان سخنان ابراز امیدواری کرد: وعده‌ای که برای ایجاد این کمربندی داده شده است تحقق یابد و شاهد افتتاح این کمربندی در آینده‌ نزدیک باشیم.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی