نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استانها: ایجاد دانشکده علوم پزشکی در فردوس اولویت نخست حوزه بهداشت و درمان
يکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
حسین اکبری

حسین اکبری گفت: تاسیس دانشکده علوم پزشکی در فردوس، بسیاری از مشکلات و کمبودهای موجود در سطح منطقه را بر طرف میکند و به همین جهت، اولویت اول شورای اسلامی شهر فردوس در حوزه بهداشت و درمان، ایجاد دانشکده علوم پزشکی است.

حسین اکبری نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها اظهارداشت: شهرستان فردوس به عنوان قدیمی ترین شهرستان استان خراسان جنوبی، به عنوان قطب دوم درمان بعد از بیرجند در سطح استان مطرح است. انتظار می رود که مورد توجه جدی مسئولین مربوطه قرار گیرد.

وی گفت: خوشبختانه این موضوع در سال ۹۷ توسط رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در جمع مردم فردوس مطرح و مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد که ارتقاء دانشکده پیراپزشکی و بهداشت فردوس و ایجاد دانشکده علوم پزشکی فردوس در اولویت کاری مسئولین استان قرار بگیرد.

اکبری افزود: وجود نیروهای انسانی کارآمد و مستعد و سبقه تاریخی، علمی و فرهنگی شهرستان، امنیت بالا و یکپارچگی اجتماعی و قرار گرفتن در مرکز سه شهرستان مجاور و همچنین فراهم بودن زیر ساخت‌های مورد نیاز و بالاخص قرار گرفتن در مسیر ارتباطی ۹ استان جنوبی و شمالی کشور، ضرورت راه اندازی دانشکده علوم پزشکی را در فردوس، دوچندان می کند.

 رئیس شورای اسلامی شهر فرودس در ادامه به فعالیت بیمارستان های شهید چمران و حضرت رسول و مرکز اورژانس مجهز بیمارستان شهید چمران فردوس اشاره کرد و گفت: تمام زیرساخت های لازم برای راه اندازی و ایجاد دانشکده علوم پزشکی در فردوس فراهم است.

وی ادامه داد: انتظار داریم به لحاظ تکمیل چرخه درمانی و آموزشی در سطح منطقه و استفاده از ظرفیت های موجود به ویژه  متخصصین بومی در سطح منطقه، بحث ایجاد دانشکده علوم پزشکی فردوس در اولویت وزارت بهداشت و درمان و دانشکده علوم پزشکی بیرجند و مسئولین استان و شهرستان قرار گیرد.

 وی تاکید کرد: دانشکده پیراپزشکی و بهداشت فردوس در سال ۱۳۸۸ تاسیس شده و با رشته های پرستاری، تکنولوژی اتاق عمل،  فناوری اطلاعات سلامت، بهداشت عمومی، فوریت های پزشکی و بهداشت محیط (مستقر در سرایان) با 440 دانشجو ، افتخارات بزرگی در این سال ها به دست آورده است.

اکبری ادامه داد: انتخاب دانشکده فناور برتر در سطح دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، قبولی دانشجویان در مقاطع ارشد، کسب مقام در المپیادهای دانشجویی، کسب مقام های اول تا سوم در استارتاپ های کشوری و استانی و شهرستانی، انتخاب چندین دوره پژوهشگر برتر از بین اساتید و دانشجویان در سطح دانشگاه، ثبت 5 اختراع دانشجویی، چاپ بیش از 100 مقاله علمی پژوهشی از جمله افتخارات دانشکده پیراپزشکی و بهداشت فردوس است که گواه محکمی بر ظرفیت ها و استعداد های بالای علمی شهرستان است.

نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان ها افزود: در حال حاضر، استان خراسان جنوبی با داشتن تنها یک دانشگاه علوم پزشکی، جزو معدود استان‌هایی است که در سطح کشور فقط یک دانشگاه علوم پزشکی دارد و نیاز است که به جهت توسعه و توزیع بهینه امکانات و جذب هر چه بیشتر اعتبارات و متخصصین، وزارت بهداشت و درمان نسبت به صدور مجوزهای لازم جهت فعالیت ایجاد دومین و سومین دانشکده علوم پزشکی در استان خراسان جنوبی که سومین استان پهناور کشور بوده و جزو استان های محروم و کمتر توسعه یافته است، اقدام کند.

 وی افزود: مسافت ۲۰۰ کیلومتری فردوس تا مرکز استان و دوری از امکانات بهداشتی و درمانی و جاده های نامناسب بین شهری، ضرورت تاسیس دانشکده علوم پزشکی در فردوس را دوچندان می کند که این امر به عنوان اولویت اول ما در شورای اسلامی شهر فردوس است. خوشبختانه نماینده و فرماندار نیز به جد پیگیر این موضوع هستند و نظر مجموعه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز مساعد است. امیدواریم با تلاش و پیگیری همه جانبه مسئولین و همچنین استاندار، در آینده ای نزدیک، شاهد تحقق این مطالبه بحق مردم منطقه باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر فردوس در ادامه به اهدای ده هکتار زمین توسط شورای اسلامی شهر فردوس به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای احداث دانشکده پیراپزشکی و بهداشت فردوس اشاره کرد و گفت: انتظار ما این است که پیگیری های جدی تری در خصوص اخذ مجوزهای لازم از سازمان مدیریت صورت گیرد و هر چه سریعتر عملیات ساختمانی این دانشکده آغاز شود.

پایان پیام/2

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی