رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری مطرح کرد: نقش شورا برای کنترل جمعیت در ایام محرم
دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
محرم

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: به شوراها ابلاغ شده تا در شهرهای استان با هماهنگی بهداشت درمان، هیئت‌ها و تبلیغات اسلامی‌ جلساتی تشکیل دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، فرهاد رئیسی در جمع خبرنگاران با اشاره به گستردگی زیاد پوشش شوراها در استان، گفت: اکنون ۵۲۶ روستا و ۴۱ شهر تحت پوشش شورا هستند؛ شوراها کانال ارتباطی مردم با مسئولین بوده و از طرفی از نظر آموزش برخی مسائل در جامعه مؤثر هستند.

وی با بیان اینکه امسال با شرایط خاص شیوع کرونا موضوعات مختلفی در جامعه در رابطه با برگزاری مراسم محرم وجود دارد، افزود: برخی معتقد بودند نباید مراسم این ماه برگزار شود و برخی عقیده مخالف داشتند که پس از سخنان مقام معظم رهبری در عید قربان مقرر شد مراسم در چهارچوب پروتکل‌های بهداشتی برگزارشود.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برحسب وظیفه نظرات تمام شوراهای شهر و روستا اخذ شد و در قالب یک پروتکل مدون شده و برای تمام شوراها فرستاده‌ایم تا رعایت شود.

 آنچه کاملاً به آن ورود می‌کنیم این است که کمک کنیم تا درشهر دیدگاه بصری متناسب با حال و هوای محرم ایجاد شود

وی ادامه داد: در برخورد با کرونا یکی از این دیدگاه‌ها اعمال قرنطینه کامل بود که در برخی کشورها رخ داده برخی کشورها نیز به اقدامات توصیه‌ای روی آوردند. در کشور ما نیز اقدامات توصیه‌ای و فاصله گذاری هوشمند انجام شده که در ایام محرم باید در همین چهارچوب‌ها قدم برداریم.

رئیسی با تاکید بر اینکه موضوع حفظ سلامتی انسان باید دغدغه مردم بوده و مسائل مورد اختلاف با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی استان بر طرف شود، خاطرنشان کرد: چیزی که اکنون پیش‌بینی می‌کنیم وحدت و هماهنگی نیاز دارد و همان گونه که تاکنون با همت جمعی حول محور ستاد کرونا اقدام شده، اکنون نیز باید اینگونه باشد.

وی با بیان اینکه به شوراها ابلاغ شده تا در سطح شهرهای استان با هماهنگی بهداشت درمان، هیئت‌ها و تبلیغات اسلامی جلساتی تشکیل دهند، اضافه کرد: در ایام شیوع کرونا مراسم مذهبی دیگر مانند نیمه شعبان برگزار شد اما تجمعی نبود لذا باید در ایام محرم نیز حضور جمعیت کنترل شود؛ هرجا نیاز بود شورا کمک خواهد کرد تا با هماهنگی و تقسیم وظایف این ایام به خوبی پشت سر گذاشته شود.

انتهای پیام/2

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی