نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی: باید به اختیارات شوراها و شهرداری ها بیفزاییم| شورای عالی استان ها به سمت جایگاه قانونی خود حرکت می کند
شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
جعفر قادری

قادری بابیان اینکه ما روزبه‌روز باید بر اختیارات شوراها و شهرداری‌ها بیفزاییم تصریح کرد: متأسفانه هرچه از برنامه سوم و چهارم توسعه دور شدیم از اختیارات شوراها کاسته شده است.

جعفر قادری نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با ابراز خوشحالی از حرکت شورای عالی استان‌ها به سمت جایگاه قانونی خود گفت: اعتقاد ما این است که مجلس نباید درگیر مسائل منطقه‌ای و محلی شود. در مجلس هشتم هم زمانی که طرح‌های 3 قلو را پیگیری می‌کردیم ایده کلی حاکم بر این طرح‌های این بود که کارهای محلی و منطقه‌ای به شوراها سپرده شود و مجلس وارد این مسائل نشود بلکه به دنبال بررسی مسائل کلان باشد.

 

وی افزود: اینکه اعتبارات در سطح شهرستان چگونه توزیع می‌شود به من نماینده نباید ارتباط چندانی پیدا کند. بلکه من باید به دنبال بررسی قوانین کلی و کلان باشم؛ بنابراین همیشه بحث ما در مجلس این بوده است که مجلس هیچ‌گاه نباید خود را رقیب شوراها تلقی کند بلکه با یک نقش پدرانه در کنار شوراها باشد و کمک کند شوراها به‌خوبی از عهده وظایف و مسئولیت‌های خود بربیایند.

 

قادری بابیان اینکه ما روزبه‌روز باید بر اختیارات شوراها و شهرداری‌ها بیفزاییم تصریح کرد: متأسفانه هرچه از برنامه سوم و چهارم توسعه دور شدیم نه‌تنها اختیارات شوراها شهرداری‌ها بیشتر نشده است بلکه از آن‌ها کاسته شده است.

 

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی وجود گروه کارشناسی در شوراها را مایه خوشحالی دانست و توضیح داد: اینکه شورای عالی استان‌ها می‌تواند به مجلس در ارائه طرح‌ها و به دولت در ارائه لوایح کمک کند اتفاق خوبی است و هرچه طرح‌ها و لوایحی که در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد پخته‌تر باشد ماندگاری و اثرگذاری قانون بیشتر می‌شود.

 

وی ادامه داد: بنابراین ما باید ازنظر مالی و معنوی شوراها را کمک کنیم تا شوراها در سطح استان‌ها و شورای عالی استان‌ها تقویت شود. طرح‌هایی وجود دارد که ما بتوانیم در سطح حوزه‌های انتخابیه خصوصاً در مراکز استان‌ها بتوانیم فضایی را به‌عنوان خانه ملت داشته باشیم. ساختمانی که مردم بتوانند به‌راحتی با نمایندگان خود ارتباط برقرار کنند. خب چه‌بهتر که این فضا به‌صورت تلفیقی در اختیار نمایندگان مجلس و شورا قرار گیرد. تا هم ما بتوانیم ازنظرت کارشناسی شوراها استفاده کنیم و هم اعضای شورا بتوانند در تعامل با نمایندگان مجلس بر روی موضوعات ملی اثرگذار باشند.

 

قادری افزود: اعتقاد ما بر این است که باید توانیم فضا را در شوراها و شهرداری به سمت و سویی ببریم که اعضای فعال شوراها بتوانند در آینده نامزد انتخابات مجلس شوند تا اینکه افرادی تازه‌کاری که هیچ اطلاعاتی در زمینه قانون‌گذاری ندارند وارد این مجموعه بشوند.

 

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تشکر از علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استان‌ها ابراز امیدواری کرد شورای عالی استان‌ها بتواند در مسیر موفقیت گام بردارد.

پایان پیام/1

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی