نماینده استان یزد در شورای‌عالی استان‌ها: ضرورت استفاده از خرد جمعی در جامعه 125هزار نفری شوراها
دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵
سید محمود میر ابوالقاسمی

سید محمود میرابوالقاسمی با اشاره به اهمیت مدیریت شهری گفت: دنیا درمدیریت یکپارچه شهری از ما بسیار جلوتر است و نمی‌دانم چرا دولت‌ها تا این حد با مدیریت یکپارچه شهری مخالفت می‌کنند؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، سید محمود میرابوالقاسمی با اشاره به اهمیت مدیریت شهری در کشور اظهارداشت: دنیا در مدیریت یکپارچه شهری از ما بسیار جلوتر است و نمی‌دانم چرا دولت‌ها تا این حد با مدیریت یکپارچه شهری مخالفت می‌کنند؟

 وی در ادامه با اشاره به ضرورت حضور نمایندگان شورا در مجامع به عنوان عضو اصلی و با حق رای گفت: در بسیاری از موارد شاهد هستیم تمام نهادها در بعضی ازمجامع وشوراها از جمله شورای توسعه وحمایت ازتشکل های مردمی حضور دارند اما نماینده شورا را به‌ عنوان یک نهاد ناظر می‌پذیرند. درحالی که قبلا به عنوان عضو اصلی و دارای حق رای بود.

 نماینده استان یزد در شورای عالی استان ها در ادامه خواستار تعامل دولت و مجلس با شوراهای اسلامی شد بیان کرد: نگاه دولتی‌ها به شوراها مناسب نیست و مسلم است در تمام بخش‌ها افرادی هستند که آگاهی لازم را ندارند اما مخالفت‌هایی نسبت به شوراها دارند.

 میرابوالقاسمی افزود: بی‌تردید در جامعه آماری ۱۲۵هزار نفری شوراها خرد جمعی بسیاری وجود دارد که متأسفانه از سوی دولت‌ها این توان و ظرفیت مورد توجه قرار نگرفته است.

 وی در پایان سخنان خود حذف نماینده شورا از شورای نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد را باعث ایجاد مشکلات بسیاری دانست و و خواستار اضافه شدن نماینده شورا به‌ عنوان عضو اصلی در شورای نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد شد تا به این ترتیب توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد محقق شود.

انتهای پیام/2

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی