نماینده استان آذربایجان شرقی در شورای‌عالی استان‌ها: واهمه دولت و معطلی در اجرای مدیریت واحد شهری
دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
ابوالقاسم داداشلو

داداشلو با بیان اینکه دولت از اینکه یکسری از اختیاراتش گرفته شده و به شهرداری‌ها واگذار شود، نباید واهمه داشته باشد گفت: یقین دارم که اگر این اتفاق رخ دهد، قدم مؤثری در جهت توسعه و اعتلای شهرها بر‌خواهیم داشت‌.

داداشلو با بیان اینکه دولت از اینکه یکسری از اختیاراتش گرفته شده و به شهرداری‌ها واگذار شود، نباید واهمه داشته باشد گفت: یقین دارم که اگر این اتفاق رخ دهد، قدم مؤثری در جهت توسعه و اعتلای شهرها بر‌خواهیم داشت‌.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، ابوالقاسم داداشلو نماینده استان آذربایجان شرقی در شورای عالی استان ها با بیان اینکه متأسفانه دولت از اینکه یکسری از اختیارات خود را به‌دست نهادهای مردم‌نهاد بدهد، واهمه دارد اظهارداشت: ما در طول این چند دهه شاهد بودیم که هر کجا به مردم یا نهادهای مردم‌نهاد اعتماد کردیم، به طبع موفقیت حاصل شده است.

وی گفت: صرفا در شهرها بسیاری از هزینه‌‎هایی که در سایه عدم‌مدیریت یکپارچه شهری به هدر می‌رود، اگر به‌صورت بهینه ساماندهی شود، سبب کاهش هزینه می‌شود. دوستان ما در شورای‌عالی استان‌ها ارتباط مناسبی با نمایندگان مجلس و به‌خصوص آقای قالیباف، ریاست محترم مجلس دارند. قالیباف شهردار بوده و سابقه طولانی در مدیریت شهری داشته و اینکه مدیریت یکپارچه شهری چقدر می‌تواند در ساماندهی هزینه‌ها و راه‌اندازی شهرها به‌صورت بهینه و مورد دلخواه مردم واقع شود، اطلاعات کافی را دارد.

نماینده استان آذربایجان شرقی در شورای عالی استان ها تصریح کرد: به عقیده من، در سایه تعامل می‌شود کارهایی انجام داد و در واقع به مجلس یازدهم هم می‌شود امیدوار بود؛ اینکه در سایه تعامل این مدیریت یکپارچه شهری که به نفع توسعه شهرها و کشور است، می‌توان آن را تثبیت کرد.

داداشلو با بیان اینکه دولت از اینکه یکسری از اختیاراتش گرفته شده و به شهرداری‌ها واگذار شود، نباید واهمه داشته باشد بیان کرد: یقین دارم که اگر این اتفاق رخ دهد، قدم مؤثری در جهت توسعه و اعتلای شهرها بر‌خواهیم داشت‌. مدیریت یکپارچه شهری تجربه‌ای است که اغلب شهرهای بزرگ دنیا داشته‌اند و نتیجه داده است.

به گفته وی؛ در واقع مدیریت یکپارچه شهری در شهرهای دیگر دنیا مساوی با موفقیت و رضایتمندی مردم بوده است. دولت بودجه‌ای که به دستگاه‌ها تخصیص می‌دهد، صرفا در جهت مدیریت شهری است و اگر در اختیار شهرداری‌ها قرار بگیرد، به‌صورت بهینه هزینه خواهد شد. در سایه عدم‌چنین مدیریتی مشکلاتی وجود دارد. مثلا اداره یا سازمانی یک خیابان را حفاری می‌کند، بعد شهرداری درصدد آسفالت آن برمی‌آید و سپس می‌بینیم که یکی،‌ 2‌ماه قبل اداره آب همان خیابان را حفاری می‌کند. اگر اینها به‌دست یک مدیریت واحد اداره شود، صرفا به جای اینکه محلی چندین‌بار توسط اداره یا سازمان‌های مختلف حفاری شود، یک‌بار به‌صورت بهینه این اتفاق می‌افتد. پس از آن نیز تنها یک‌بار آن محل آسفالت می‌شود تا صرفه‌جویی در هزینه‌ها صورت بگیرد.

نماینده استان آذربایجان شرقی در شورای عالی استان ها در پایان افزود: شورای‌عالی استان‌ها در سال‌های اخیر بحث لایحه مدیریت یکپارچه شهری در مجلس را پیگیری کرد. فکر می‌کنم اعضای شورا حداقل 5بار با نمایندگان مجلس جلسه گذاشتند و اکثریت هم موافق اجرای این طرح بودند. با این حال، متأسفانه زمانی که در صحن علنی مجلس دوره پیش به رأی گذاشته شد، دولت به‌شدت مخالفت کرد. این مخالفت سبب شد نمایندگانی که پیش از آن در این مورد به ما قول مساعد داده بودند، نتوانند به قول خود عمل کنند و این طرح به تصویب نرسید.

 

انتهای پیام/2

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی