در جلسه شوراي اسلامي شهر خوراسگان مطرح شد؛بازنگري در تعيين و اخذ عوارض اصناف و كسبه شهر خوراسگان
سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۹ - ۰۰:۰۰

تعيين و اخذ عوارض اصناف و كسبه شهر خوراسگان در جلسه شوراي اسلامي اين شهر مورد طرح و بررسي قرار گرفت.

خبرگزاری شوراها-مرکز:تعيين و اخذ عوارض اصناف و كسبه شهر خوراسگان در جلسه شوراي اسلامي اين شهر مورد طرح و بررسي قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاري شوراها،در جلسه شوراي اسلامي شهر خوراسگان، عدالت اجتماعي و رفاه حال شهروندان، اصناف، كسب و پيشه‌ها، طرح قبض‌هاي صادره از سوي شهرداري خوراسگان مورد بررسي و بازنگري قرار گرفت.
رئيس شوراي اسلامي شهر خوراسگان در جلسه علني شوراي اسلامي اين شهر ضمن تسليت ايام عزاداري، شهادت امام سجاد (ع) و دكتر مفتح اظهار داشت:بيست و هفتم آذر ماه سالروز شهادت دكتر مفتح به دست منافقان كور دل است كه اين روز به نام وحدت حوزه و دانشگاه نام گرفت.
سيد علي قريشي در ادامه افزود:دوازدهم ماه محرم سالروز شهادت امام سجاد (ع) است كه ايشان در در دوران عمر با بركت خود سختي‌هاي زيادي را متحمل شدند ولي برخي به اشتباه مي‌گويند كه ايشان خود را از صحنه كنار كشيده و اين در حاليست كه امام وقتي شرايط نامساعد زمان خود را مي‌ديدند، به اين نتيجه رسيدند كه پايگاه مردمي براي مقابله با دشمنان اسلام ندارند در نتيجه تصميم گرفتند كه جنگ نكنند و به ترويج دين اسلام به طرق مختلف بپردازند.
جلسه شوراي اسلامي شهر خوراسگان چندين مصوبه داشت كه از جمله آنها موافقت اعضاي شورا و مساعدت در زمينه برگزاري مراسم يادواره سردار شهيد باقري بود كه رئيس شوراي اسلامي شهر خوراسگان در اين زمينه گفت: اين برنامه به همت گردان امام حسين (ع) برگزار مي‌شود و شوراي شهر مصوب كرد مجموعه فرهنگي كوثر را در اختيار برگزار كنندگان قرار دهد، همچنين مسئوليت تبليغات برگزاري اين مراسم در سطح شهر خوراسگان و پذيرايي ورودي مجتمع نيز بر عهده شهرداري خوراسگان قرار مي‌گيرد.
از ديگر مصوبات اين جلسه كمك 10 ميليون ريالي به خيريه حضرت ابوالفضل (ع) و خريد پنج دستگاه ميني‌بوس براي حمل و نقل شهر خوراسگان بود كه قريشي در اين زمينه خاطرنشان كرد: قرار است پنج دستگاه ميني‌بوس به شهرداري خوراسگان با شرايط ويژه‌اي واگذار شود و شهرداري آنها را خريداري و به افراد واجد شرايط واگذار كند.
وي در خصوص قبض‌هاي صادره جهت اخذ عوارض از سوي شهرداري براي كسبه شهر خوراسگان تصريح كرد:با وجود اينكه قبض‌ها صادر شده و كارشناسان شهرداري خوراسگان آنها را تجزيه و تحليل كرده‌اند ولي اين ارقام بسيار بالاتر از سال‌هاي گذشته است.
رئيس شوراي اسلامي شهر خوراسگان افزود: ما مخالف تورم در كشور هستيم و از آنجايي كه در شهر مسئوليت نظارت را بر عهده داريم، بر خود واجب مي‌دانيم كه به نمايندگي از مردم زحمتكش شهر خوراسگان از شهرداري تقاضا كنيم كه قبض‌هاي صادره را مورد بررسي بيشتري قرار دهند و عوارض منصفانه، منطقي و قابل وصول تعيين كنند.
قريشي پرداخت عوارض را گامي موثر در پيشرفت و آباداني شهر دانست و اظهار داشت:با وجود اينكه پرداخت عوارض به شهرداري مي‌تواند چهره شهر را دگرگون كند ولي بايد به گونه‌اي عوارض تعيين شود كه نسبت به سال‌هاي گذشته سير صعودي زياد و چشمگيري نداشته باشد و مردم تشويق شوند كه به صورت خود جوش و بدون دردسر عوارض خود را پرداخت كنند.
پس از بحث و بررسي‌هاي زياد و نظرات كارشناسانه اعضاي شورا و مسئولان مربوطه شهرداري كه در جلسه حضور داشتند،مقرر شد فرمول منصفانه‌اي كه شوراي شهر به شهرداري پيشنهاد داد مورد بحث و بررسي قرار گيرد تا جهت اخذ عوارض از كسبه و اصناف دچار مشكل فعلي نشوند و به گونه‌اي رقم‌ها تعيين و قبض‌ها صادر شود كه شهروندان و كسبه‌ها توان پرداخت آنها را داشته باشند و بدون مراجعه به شورا و شهرداري مطالبات خود را به شهر و شهرداري پرداخت كنند تا شهرداري هرچه سريع‌تر و بيشتر بتواند به شهر خدمت‌رساني كند.

 

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی