نماینده استان سمنان شورای عالی استان‌ها: توجه به نگهداری و تعمیرات تاسیسات و زیرساخت‌های شهری امری ضروری است
يکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
حصیرباف

حصیرباف با اشاره به اهمیت جایگاه نگهداری و تعمیرات تاسیسات و زیرساخت‌های شهری گفت: این مسئله از ضروریات مدیریت شهری است و باید به جد پیگیری شود.

کوروش حصیرباف نماینده استان سمنان و نائب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، در خصوص اهمیت جایگاه نگهداری و تعمیرات در مدیریت شهری گفت: تمام کسانی که در شهرها زندگی می‌کنند هر ثانیه و هر نفس از عمر خود را در محیطی سپری می‌کنند که مملو از امکانات و تجهیزات است. پل‌ها، تونل‌ها، ساختمان‌های مسکونی و تجاری و اداری، سیستم حمل و نقل و ترافیک، جایگاه‌های سوخت، دکل‌ها‌، لوله‌های گاز رسانی و ... از جمله تاسیسات و زیرساخت‌هایی است که مردم روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: این تجهیزات و تاسیسات و زیرساخت‌ها همان‌طور که نیاز روزانه مردم را تامین می‌کنند، در صورت داشتن ایراد و مشکل خطرات بالقوه‌ای هم دارند که جان و سلامت مردم را تهدید می‌کنند.

حصیرباف افزود: روزانه اتفاقات ناگواری در گوشه و کنار شهر رخ می‌دهد که عامل اصلی آن ناآگاهی یا کم توجهی نسبت به مسئله مهم نگهداری و بهره‌برداری غلط از امکانات و تجهیزات است.

نماینده استان سمنان در شورای عالی استان‌ها بیان داشت: آموزه‌ها و تجربیات حادثه متروپل و پلاسکو می‌بایست مورد توجه جدی مسئولان و مدیریت شهری قرار گیرد تا از آسیب بیشتر به جان مردم جلوگیری گردد.

نایب رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: مهمترین نقش مدیران امور شهری در کسب دانش و ورود جدی و عملیاتی در نگهداری صحیح جهت بهره‌برداری بهینه از امکانات و تجهیزات این شهرها است.

عضو شورای شهر شهمیرزاد تصریح کرد: ایجاد سامانه جامع مدیریت تعمیرات و نگهداری سازه از سوی شهردای تهران کار خوبی است که باید در شهرهای دیگر هم ایجاد شود. این سامانه که به منظور مدرن نمودن و ایجاد بانک اطلاعاتی و برنامه‌ریزی خودکار دوره‌ای و بازدید دوراه‌ای مطابق استانداردها ایجاد شده است، دسترسی کاربران و مدیران به اطلاعات مورد نیاز را آسان می‌کند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی