سخنگوی شورای عالی استان‌ها: سالروز آزادسازی خرمشهر نماد ایستادگی ملت ایران در برابر تجاوز بیگانه است
چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
سلیمان زاده

سلیمان زاده ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: روز سوم خرداد، حماسه سربازان ایران برای دفاع از وطن است و لازم است به عنوان روز وحدت ملی جشن گرفته شود.

ایرج سلیمان زاده نماینده استان آذربایجان غربی و سخنگوی شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها ضمن تبریک سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر یک رویداد ملی است و باید به عنوان روز اتحاد و انسجام ملی جشن گرفته شود.

وی افزود: این روز شکوهمند روز یادآوری رشادت‌ها و از جان گذشتگی‌ها برای دفاع از ایران عزیز است. ایرانی که وطن و زیستگاه تک تک ما با هر تبار و مذهبی است.

سلیمان زاده افزود: ما همواره باید قدردان جانفشانی شهدا، ایثارگران، رزمندگان و سربازان ایران باشیم. چراکه این امن و آسایش را به قیمت از دست دادن جان و سلامتی خود برای ما خریدند. این بسیار ارزشمند است. اگر واقعا کسی با عمق جان به این مسئله بیندیشد‌ می‌بیند که این کار، چه کار ارزشمند و مهم و غریبی است. کسی تصمیم بگیرد از مهمترین داشته خود در این جهان، یعنی جان خود بگذرد، برای هموطنی که هرگز ندیده است. این بهای بزرگی است که باید پاس بداریم و آن را چون جان گرانقدر بداریم.

نماینده آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: روز سوم خرداد یادآور یک حماسه ملی است و باید آن را به عنوان جشن ملی پاس بداریم.

سخنگوی شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: قطعا حماسه آزادسازی خرمشهر بدون رهنمودهای مقام معظم رهبری و امام راحل امکان پذیر نبود و رشادت‌های جوانان ما در سایه سیاست گذاری‌ها و پشتیبانی‌های این دو مقام عالی قدر به نتیجه نشست.

سلیمان زاده همچنین ترور مرزبانان ایرانی در سراوان به دست جندالشیطان را محکوم کرد و گفت: این عمل خبیثانه و بزدلانه جز از بندگان شیطان بر نمی‌آید. چرا که در اوج زبونی و خفت جان عزیزترین جوانان این مرز و بوم را به بهانه مبارزه با جمهوری اسلامی می‌گیرند. سربازانی که هنوز در ابتدای راه زندگی بودند و بهره‌ای از زندگی نبرده بودند.

وی با بیان اینکه این گروهک‌های تروریستی دشمن ایران و ایرانی هستند افزود: ملت ایران باید با تمام قدرت در برابر این جانوران بی عاطفه ایستادگی کند و بر دهان آن‌ها بکوبد. چرا که اگر این‌ها توان داشته باشند، همچون داعش و طالبان تک تک مردم ایران را به کام مرگ میفرستند و این تاریخ و فرهنگ این کشور کهن را به تاراج می‌برند.

این عضو شورای عالی استان‌ها ادامه داد: چهره مظلوم و معصوم این سربازان وطن از ذهن ما پاک نمی‌شود تا روزی که بتوانیم وجود نحس آخرین نفر از این ارازل و تروریست‌ها را از روی زمین پاک کنیم و انتقام خون پاک این عزیزان را بگیریم. این‌ها باید بدانند که ایران اسلامی با این اقدامات کوردلانه پا پس نمی‌کشد و استوار خواهد ایستاد.

نماینده آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها افزود: من از غرب ایران و از استان آذربایجان غربی به روان این جوانان در خون غلتیده که از مرزهای شرق ایران دفاع‌ می‌کردند درود‌ می‌فرستم و به احترامشان تمام قد‌ می‌ایستم و شهادت این عزیزان را به خانواده‌شان و ملت بزرگ ایران تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

سخنگوی شورای عالی استان‌ها در پایان با بیان اینکه روز سوم خرداد نماد ایستادگی ملت ایران در برابر متجاوز است، گفت: من به نمایندگی از رئیس، هیئت رئیسه، نمایندگان و روابط عمومی شورای عالی استان‌ها سالروز آزادسازی خرمشهر را به ملت یکپارچه ایران و مقام معظم رهبری تبریک گفته و یاد و خاطره تمام شهیدان این مرز و بوم پرگهر را گرامی‌ می‌دارم.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی