نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها: شبکه فاضلاب شهر کنارک باگذشت 18 سال از آغاز به کار، تکمیل نشده است
يکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
اعظمی

اعظمی با اشاره به نیمه کاره ماندن شبکه فاضلاب شهر کنارک گفت: این پروژه از سال 1384 کلید خورد اما تاکنون تکمیل نشده است و لازم است هرچه سریعتر نسبت به تکمیل آن اقدام شود.

فاروق اعظمی نماینده استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، با اشاره وضعیت نامناسب فاضلاب شهر کنارک گفت: شهر کنارک با جمعیتی بالغ بر ۵۰ هزار نفر در کرانه سواحل نیلگون مکران در جنوب شرق استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

وی افزود: طرح فاضلاب شهر با توجه به شرایط توپوگرافی و بالابودن سطح آب و مشکلات زیست محیطی از سال ۱۳۸۰ به صورت جدی در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت و عملیات اجرایی پروژه از سال ۱۳۸۴ به صورت رسمی آغاز شد اما از سال ۱۳۸۴ تاکنون براساس مطالعات طرح حدود ۵۰ درصد از خطوط اصلی فرعی و انتقال شبکه و نیز یک واحد ایستگاه پمپاژ و یک واحد تصفیه خانه اضطراری فاضلاب به ظرفیت ۹۰۰ متر مکعب که بخشی از فاضلاب انتقالی به تصفیه خانه را تصفیه می‌کند به اتمام رسیده است.

اعظمی ادامه داد: ۲ واحد ایستگاه پمپاژ دیگر به ترتیب با ۶۷ و ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و تصفیه خانه اصلی شهر هم با پیشرفت حدود ۳۵ درصد که در حال حاضر تعطیل است هم از اقدامات دیگر این طرح است.

نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: اهمیت این پروژه آن قدر بالاست که سیل ۱۴۰۰ به خوبی ضرورت اجرای آن را آشکار نمود. تا جایی که در جلسه شورای اداری شهرستان کنارک بعد از سیل مذکور که با حضور وزیر محترم نیرو برگزار شد مقرر شد که با تامین اعتبار مورد نیاز تا پایان سال ۱۴۰۲ طرح مذکور مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی اضافه کرد: این طرح در آغاز یعنی سال 1384 با بودجه 160 میلیارد تومانی قابل اجرا بود اما اکنون به دلیل افزایش قمیت مصالح و اجناس باید چنیدن برابر بودجه اولیه هزینه شود و این در حالی است که در همین سال‌ها خسارات زیادی به شهر وارد شده است.

اعظمی اضافه کرد: بنابراین با توجه به اهمیت موضوع و نظر به اولویت دار بودن طرح فاضلاب کنارک لازم است به منظور بهره برداری و اتمام عملیات اجرایی پروژه توجه ویژه به این موضوع معطوف شود.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی