خبرهای خوب سروری برای شورائیان: از افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه شورای عالی استان‌ها تا مشخص شدن مکان مستقل برای شوراهای اسلامی استان
پنجشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
اجلاس

پرویز سروری با اعلام این که شورای عالی استان ها در صدر جدول افزایش بودجه در سال جدید قرار دارد، از رشد ۱۰۰ درصدی بودجه شورای عالی استان‌ها و همچنین مشخص شدن مکان مستقل برای دبیرخانه شورای عالی استان‌ها و شوراهای اسلامی استان ها، مشارکت در تدوین برنامه هفتم توسعه و عضویت شورای عالی استان‌ها در شورای عالی معماری و شهرسازی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها در پانزدهمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها که به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان به صورت برخط برگزار شد، گفت: امیدواریم در سال جدید شاهد تحول بزرگی در نظام شورایی کشور باشیم، اقداماتی که در سال گذشته انجام گرفت را تکمیل کنیم. سال گذشته، تعامل با قوای سه‌گانه و نهادها و دستگاه‌ها به اوج رسید و در سال جدید باید کشت سال گذشته را برداشت کنیم.

سروری با بیان اینکه افق روشنی برای توسعه و ارتقای جایگاه نظام شورایی کشور در پیش داریم، اظهار داشت: هر مقدار در زمینه بسط و گسترش جایگاه شوراها در کشور حرکت کنیم، تجلی جمهوریت نظام بیشتر محقق می‌شود و آن‌چه در قانون در مورد شوراها پیش‌بینی شده است، باید محقق شود. برای ارتقای جایگاه شوراها و شورای عالی استان‌ها، راه طولانی طی کردیم و  راه طولانی در پیش داریم که همه باید کمک کنیم تا اقدامات مهمی که تا امروز انجام شده را ادامه دهیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ از سوی رهبر معظم انقلاب به سال « مهار تورم و رشد تولید»، گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در سخنان آغاز سال نو و سخنرانی مشهد و همچنین دیدار با مسئولان نظام، فرمان اجرایی کار در سال جدید برای همه مسئولین و مردم است و این مهم است که  هم مهار تورم و هم رشد تولید کنار هم باشد و با مدیریت مهار تورم را با رشد تولید باید تلفیق کنیم. همچنین باید نقش شوراها و شورای عالی استان‌ها در تحقق شعار سال را بیابیم و در مسیر اجرای آن حرکت کنیم. 

سروری در ادامه گریزی هم به نهم اردیبهشت؛ روز ملی شوراها زد و تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم تا روز و هفته نکوداشت شوراها را به شکل باشکوهی برگزار کنیم و در این راستا دستورالعمل چگونگی برگزاری این هفته را به همه شوراها و  شورای اسلامی استان‌ها ارسال کرده‌ایم و تلاش داریم این هفته را مملو از اقدامات مؤثر برای معرفی شوراها داشته باشیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه سال جدید را با چند خبر خوب شروع کردیم، خاطرنشان کرد: بودجه سال جدید شورای عالی استان‌ها در ابتدا و از سوی دولت ۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که نسبت به سال گذشته، ۹ میلیارد تومان هم کمتر بود اما در یک اقدام بی‌نظیر و با تلاش مجموعه همکاران و نظر مساعد نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و اعضای کمیسیون تلفیق، بودجه امسال شورای عالی استان‌ها، ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرد و در واقع ما در صدر جدول افزایش بودجه در کشور قرار گرفتیم و این در حالی بود که هیچ مجموعه‌ای بیش از ۴۵ درصد افزایش بودجه را شاهد نبود.

وی در ادامه از مشارکت شورای عالی استان‌ها در تدوین برنامه هفتم توسعه گفت و اظهار داشت: کارگروهی با مشارکت کارشناسان مبرز در این زمینه تشکیل شد و برنامه پیشنهادی ما به وزارت کشور ارسال شد و این وزارتخانه نیز با تأیید بی کم و کاست آن، این برنامه را به عنوان برنامه مشترک شورای عالی استان‌ها و وزارت کشور به دولت ارسال کرد و در واقع نقش شورای عالی استان‌ها در تدوین برنامه‌های توسعه به رسمیت شناخته شد.

سروری مشخص شدن زمین و مکان مستقل برای دبیرخانه شورای عالی استان‌ها و شوراهای اسلامی استان ها و نیز عضویت شورای عالی استان‌ها در شورای عالی معماری و شهرسازی را از دیگر خبرهای خوب آغاز سال نو معرفی کرد و در پایان تأکید کرد: ما در مجموعه شوراهای کشور قرار نیست فقط نظاره‌گر باشیم بلکه باید عضوی مؤثر در همه شئون مرتبط با شوراها و شهرداریها باشیم و این آغاز راه است.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی