نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان ها: سرمایه گذاری بر بوم‌گردی عشایری و روستایی منجر به توسعه کهگیلویه و بویراحمد می شود
شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
خسرو دیدار

نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان ها، گفت: بوم‌گردی استان می‌تواند حرف اول را در جذب توریسم زده و اشتغال و درآمدزایی را محقق کند اما متأسفانه آنگونه که باید حمایت از بوم گردی‌ها شکل نگرفته و توسعه این مهم در استان جای کار دارد.

خسرو دیدار نماینده استان کهگیلویه و بویراحمد در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به اهمیت گسترش و توسعه بوم گردی در این استان، گفت: بوم گردی این روزها در بسیاری از استان‌های کشور به ظرفیتی برای تولید ثروت، معرفی ساختارهای اجتماعی محل محور، کارکردهای جوامع و در نهایت ابزاری پول ساز تبدیل شده اما در حال حاضر سرمایه گذاری بر روی بوم‌گردی کهگیلویه و بویراحمد آنگونه که باید به شکل جدی دنبال نشده است.

وی افزود: استانی که جمعیت بالای روستایی و عشایری را در خود جای داده از بوم‌های عشایری و روستایی استفاده مطلوبی نکرده است و عملاً می‌بینیم که حتی زیرساخت‌های این موضوع به شکل مطلوبی رشد نکرده و این پتانسیل‌ها همچنان مغفول مانده است.

عضو شورای عالی استان ها اظهار داشت: راه توسعه کهگیلویه و بویراحمد از گردشگری عبور می کند و فعالیت بر بحث بوم گردی می تواند کلید این توسعه باشد و اگر حمایت‌ها در ایجاد ظرفیت‌های بوم‌گردی استان هدفمند تر شود، کهگیلویه و بویراحمد حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

حمایت از سرمایه‌گذاری، کارآفرینی، ارائه تسهیلات و ارتقای زیرساخت‌ها از جمله موارد مهمی است که دیدار آن ها را برای رشد گردشگری استان لازم می داند و تأکید می کند: بوم‌گردی استان می‌تواند حرف اول را در جذب توریسم زده و اشتغال و درآمدزایی را محقق کند.

وی در پایان توسعه گردشگری عشایری و روستایی بر پایه بوم گردی را با توجه به پتانسیل های استان در این زمینه مهم دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه آنگونه که باید حمایت از بوم‌گردی‌ها شکل نگرفته و توسعه این مهم در استان جای کار دارد.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی