نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها: بورس ضربه ای سنگین بر دارایی مردم و اعتبار دولت / قدرالسهم شهرداری‌ها از زمین‌های مسکن و شهرسازی پرداخت نمی شود
چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷
اوصانلو

اصانلو با اشاره به وضعیت پیش آمده در بازار سرمایه کشور گفت: سقوط شاخص بورس نه تنها دارایی مردم را نابود کرد بلکه اعتبار دولت در بین مردم را نیز از بین برد.

مجید اوصانلو نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها، در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با اشاره به وضعیت استخدامی نیرو در شهرداری‌ها گفت: برخی از شهرداری‌ها به ویژه در شهرهای کوچک‌تر مشکل جذب نیرو وجود دارد.

وی افزود: در این سال‌ها تعدادی از نیروهای شهرداری‌ها از شهرداری خارج یا منتقل شده‌اند و استانداری نیز مجوز جذب نیرو به شهرداری‌ها نمی‌دهد و از این رو شهرداری‌ها با کمبود نیروی متخصص مواجه هستند.

اصانلو با بیان اینکه چندین سال از آخرین آزمون جذب نیرو توسط شهرداری گذشته است، تصریح کرد: شهرداری‌ها برای جبران کمبود نیرو مجبورند از نیروهای شرکتی استفاده کنند که این روش افزون بر افزایش هزینه‌های شهرداری، مسائل خاص خود را دارد.

نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها با اشاره به ماده 101 قانون شهرداری‌ها اظهار کرد: بر اساس این ماده باید قدرالسهم شهرداری‌ها از زمین‌های مسکن و شهرسازی پرداخت شود اما این وزارت خانه این قدرالسهم را پرداخت نمی‌کند. در صورتی که پرداخت این مبلغ‌ می‌تواند بخشی از مشکلات مالی شهرداری‌ها را برطرف کند.

وی همچنین از امکان استفاده از امریه سربازی در شهرداری‌ها گفت و توضیح داد: برای جبران بخشی از نیروی کار شهرداری‌ها و همچنین صرفه جویی در منابع‌ می‌توان از امریه سربازی برای شهرداری‌ها به ویژه در حوزه خدمات ایمنی و آتش نشانی استفاده کرد.

اصانلو ادامه داد: پرداخت مطالبات شهرداری از نهادهای دولتی و به‌ویژه مطالبات حمل و نقل شهرداری از دولت بسیار مهم است و‌ می‌تواند مشکل مالی شهرداری‌ها به‌‎ویژه در زمینه ارتقا و بهسازی حمل و نقل عمومی را حل کند.

نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها بیان داشت: مردم خدماتی که از شوراها و شهرداری‌ها دریافت‌ می‌کنند را پای دولت‌ می‌نویسند و این یک واقعیتی است. از این رو ما انتظار داریم دولت هم به این جایگاه توجه کند و حضور شوراها در جلسات دولت صوری نباشد و نظرات شوراها شنیده شود و به نامه‌هایی که ارسال‌ می‌کنند پاسخ داده شود.

وی در پایان با اشاره به وضعیت بورس کشور گفت: بورس مکانی است که باید دارای شفافیت باشد و همه بدانند چه اتفاقی درون آن رخ‌ می‌دهد. متاسفانه خطای بزرگی در گذشته سر زد و ما شاهد این بودیم که مردم به ویژه طبقات متوسط و ضعیف با دعوت رئیس جمهور وقت و با اعتماد به دولت سرمایه خود را وارد بورس کردند و بسیاری همان سرمایه اندک خود را از دست دادند.

اصانلو ادامه داد: متاسفانه در این میان نه تنها سرمایه و مال مردم از بین رفت بلکه اعتماد مردم به دولت که در طول هزاران سال شکل گرفته است نیز نابود شد. بسیاری از مردم تمام دارایی خود را که با امید به سود به بورس وارد شده بودند از دست دادند.

نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها افزود: زمانی که خانواده ای با امید اندکی سود در این اقتصاد تورمی با دارایی یا وام دریافتی و با اعتماد به حرف دولت در بورس سرمایه گذاری‌ می‌کند و آن را‌ می‌بازد، مالباخته محسوب نمی‌شود بلکه ورشکسته است و تمام زندگی خود را‌ می‌بازد.

وی از رئیس جمهور خواست تا نسبت به جبران خسارت مردم توجه کند و اعتماد از دست رفته دولت را بازگرداند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی