نماینده استان قزوین در شورای عالی استان ها: با ایجاد آبگیر وسدهای کوچک، از هدررفت آب باران جلوگیری شود
يکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
خمسه

وزارت جهاد کشاورزی و نیرو با همکاری و تعامل، می‌توانند با ایجاد آبگیرها و سدهای کوچک، آب را در فصول بارش مهار کنند تا آب‌های زیرزمینی جوابگوی نیاز مردم و کشاورزان باشد چرا که تنها راه درآمد بسیاری از این مردم، همین کشاورزی است.

هادی خمسه نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به کمبود آب شرب و کشاورزی در این استان، گفت: این موضوع به ویژه در روستاها که بیشتر فعالیت و درآمدشان از راه کشاورزی است، مشکلات فراوانی به وجود می‌آورد.

وی افزود: کمبود آب، کاشت محصولات کشاورزی به ویژه در شالیزارها را با مشکل رو به رو کرده و این در حالی است که بارندگی‌ها نیز به دلیل عدم آبگیر و سد کافی عملا هدر می‌رود.

عضو شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی و نیرو با همکاری و تعامل، می‌توانند با ایجاد آبگیرها و سدهای کوچک، آب را در فصول بارش مهار کنند تا آب‌های زیرزمینی جوابگوی نیاز مردم و کشاورزان باشد چرا که تنها راه درآمد بسیاری از این مردم، همین کشاورزی است.

خمسه در پایان، خاطرنشان کرد: در بحث آلودگی هوا لازم است تا علاوه بر توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، کیفیت خودروها را افزایش دهیم تا از میزان آلایندگی کاسته شود.


پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی