نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها: افزایش تعرفه‌های گاز در استان فارس باعث نارضایتی شدید مردم شده است
چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
ساریخانی

ساریخانی با اشاره به کاهش دمای شمال استان فارس تا منفی 26 درجه گفت: به دلیل نبود ایستگاه هواشناسی در شمال استان فارس تعرفه گاز در این مناطق افزایش یافته و سبب فشار بیشتر به مردم شده است.

سینا ساریخانی نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی  استان‌ها، با اشاره به کاهش دما و کمبود گاز در کشور گفت: سرمای هوا مصرف گاز را شکل قابل توجهی افزایش داده است. حتی در برخی از مناطق کشور شاهد بارش‌های سنگین برف و قطعی گاز بودیم.

وی افزود: این روزها مردم استان فارس بخصوص در شمال استان شهرستان‌های ( خرمبید، اقلید، آباده، بوانات، سرچهان، پاسارگاد و...) دمای منفی ۲۶ درجه را تجربه کرده‌اند. اما به دلیل نبود و یا عدم جانمایی درست ایستگاه‌های هواشناسی در این مناطق تعرفه گاز افزایش یافته و قبض‌های میلیونی صادر شده است.

ساریخانی با بیان اینکه این مساله باعث نارضایتی شدید مردم  شده است، تصریح کرد: افزایش تعرفه‌های قبوض گاز در شهرستان‌های شمال فارس منطقی نیست چرا که جز مناطق سردسیر  کشور بوده و تعرفه گاز آنها باید  اقلیم یک محاسبه گردد و این افزایش تعرفه گاز باید تعدیل شود، تا از لحاظ اقتصادی مردم بیشتر متضرر نشوند.

نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها، اضافه کرد: واقعیت این است که مردم، حال و روزشان خوب نیست و گرفتاری‌شان روزبه‌روز بیشتر می‌شود. چیزی بدتر از این نیست که اعتماد جامعه به مسئولان و دولت از بین برود. به‌ویژه در حوزه اقتصادی که افزایش پیوسته تورم و کاهش ارزش پول، معیشت مردم را به معنای واقعی کلمه در تنگنا قرار داده است.

وی با بیان اینکه این روزها تورم و گرانی افسارگسیخته یک بحران قلمداد می‌شود، توضیح داد: فشارهای ناشی از مشکلات روزافزون اقتصادی، دمار از روزگار مردم درآوده است و بی‌اعتمادی عمومی به دلیل محقق نشدن وعده‌ها را افزایش داده است. این مسئله سبب افزایش افسردگی و نارضایتی عمومی شده است. در شرایط فعلی هیچ‌کس نمی‌تواند حتی برای یک روز قیمت‌ها را پیش‌بینی کند.

ساریخانی ادامه داد: در این میان بالا بردن تعرفه گاز مشکلات مردم را چندبرابر می‌کند و مشکلات بسیاری برای مردم به وجود آورده است. بنابراین دولت باید از این‌گونه رفتارها که فشار مردم را بیشتر می‌کند، به جد پرهیز کند.

نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها افزود: بعضی از سیاست‌های اقتصادی دولت فشار را بر مردم بیشتر می‌کند و با تداوم این‌گونه رفتارها انضباط مالی و بودجه‌ای کشور را از بین می‌برد و باعث بوجود آمدن تورم و مشکلات اقتصادی زیادی برای مردم می‌شود و لازمه اصلاح آن این است، مسئولان فارغ از هرگونه نگاه به جناح‌های سیاسی، پیگیر حل دغدغه‌های اصلی مردم باشند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی