نماینده استان کرمان در شورای عالی استان ها: معادن جنوب کرمان را فعال کنید تا جوانان این منطقه بیکار نباشند
چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
خداد خارایی

خارایی گفت: متأسفانه معضل بیکاری جوانان در جنوب کرمان از جمله مسائلی است که باعث مشکلات فراوان اقتصادی و اجتماعی می‌شود و این در حالی است که معادنی وجود دارد که اگر فعال شود هم وضعیت جوانان بهبود می‌یابد و هم اقتصاد منطقه فعال می‌شود.

خداداد خارایی نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به بیکاری جوانان در جنوب کرمان، گفت: اگر معادن جنوب کرمان همانند معادن زرند، رفسنجان و سیرجان فعال شوند، اشتغالزایی ایجاد می‌شود.

وی افزود: متأسفانه معضل بیکاری جوانان در جنوب کرمان از جمله مسائلی است که باعث مشکلات فراوان اقتصادی و اجتماعی می‌شود و این در حالی است که معادنی وجود دارد که اگر فعال شود هم وضعیت جوانان بهبود می‌یابد و هم اقتصاد منطقه فعال می‌شود.

عضو شورای عالی استان‌ها همچنین با بیان اینکه بارندگی‌های اخیر به دلیل عدم وجود حوزه آبخیز در دشت جازموریان رها شد، خاطرنشان کرد: متأسفانه به همین دلیل سفره‌های آب زیرزمینی نیز چندان پر نشد و کشاورزان چندان نفعی از باران نبردند.

خارایی اظهار داشت: اعتبار آبخیزداری جنوب کرمان باید افزایش پیدا کند و سدهای خاکی و بتنی در این مناطق احداث شود تا از هدررفت آب جلوگیری شده و کشاورزان و مردم از این آب بهره‌مند شوند.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی