استاندار چهارمحال و بختیاری: شوراهای اسلامی از مدیران مطالبه گری کنند
چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶
حیدری استاندار

حیدری به نقش اصلی و اثرگذار شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در روند توسعه کشور و استان اشاره و تصریح کرد: شوراهای اسلامی حلقه اتصال بین مردم و مسوولان هستند و باید به مردمی شدن امور توجه جدی داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها ، غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست با اعضای شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی در استان و شهرستان‌ها پاسخ‌گویی به اعضای شوراهای اسلامی و رسانه‌ها را مورد توجه جدی قرار دهند.

وی شوراهای اسلامی شهر و روستا را نماد مردم‌سالاری دانست و افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران برپایه مشارکت مردم استوار شده است و باید از این ظرفیت به‌خوبی بهره‌گیری شود.

حیدری به نقش اصلی و اثرگذار شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در روند توسعه کشور و استان اشاره و تصریح کرد: شوراهای اسلامی حلقه اتصال بین مردم و مسوولان هستند و باید به مردمی شدن امور توجه جدی داشته باشند.

وی یادآور شد: حضور خیران نیک‌اندیش در حوزه‌های مختلف مدرسه‌سازی، مسجدسازی، احداث مراکز بهداشتی و درمانی و بخش‌های دیگر نشان‌دهنده مردمی شدن امور در زمینه‌های گوناگون است.

استاندار چهارمحال و بختیاری جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را از مهم‌ترین راهکارهای تسریع در روند توسعه استان دانست و اظهار داشت: اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای استان برای جلب و جذب سرمایه‌گذاران واجد شرایط متقاضی سرمایه‌گذاری در استان تلاش کنند.

وی گفت: استانداران به‌عنوان نماینده دولت در استان‌ها، مشکلات را در نشست‌های کارشناسی به اطلاع رییس‌جمهور و هیأت دولت می‌رسانند و در همین راستا مصوبه‌های دیدار اخیر استانداران با رییس‌جمهور و هیأت وزیران به استان‌ها ابلاغ شده است.

حیدری به آغاز دور دوم سفرهای رییس‌جمهور به استان‌های کشور اشاره و تاکید کرد: در دور نخست سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری اعتبارات قابل‌توجهی به این استان اختصاص داده شد که جذب کامل آن نیازمند ۲ سال زمان است.

وی ایجاد تفرقه در حوزه‌های مختلف را باعث وارد شدن آسیب به مردم دانست و افزود: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا نقش مهمی در ایجاد وحدت، تعامل، اتحاد و همدلی بین مردم، مسوولان و گروه‌های مختلف دارند.

استاندار چهارمحال و بختیاری فعال شدن تمامی لایه‌های مدیریتی و اجرایی در استان و شهرستان‌ها با هدف رفع مشکلات مردم را ضروری اعلام و تصریح کرد: تقسیم کار جزو روش مدیریتی من بوده که در این راستا به معاونان استاندار تفویض اختیارهایی شده است که البته به‌معنای بی‌تفاوتی نسبت به امور مختلف نیست.

وی با اشاره به اختصاص اعتبارات مطلوب برای تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های حوزه راه و راه‌آهن چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در یک‌سال اخیر به‌منظور شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب در ۱۱ شهر استان اعتبار مورد نیاز مصوب شده است.

حیدری با اشاره به لزوم توجه به شایسته‌سالاری در انتخاب و انتصاب مدیران اظهار داشت: در یک‌سال اخیر تلاش شده از ظرفیت نیروهای توانمند در تمامی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری برای جایگاه‌های مدیریتی بهره‌گیری شود.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی