نماینده استان چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها: اجرای طرح‌های هادی روستایی در بخش‌های مرکزی خانمیرزا با مشکل مواجه شده است
سه‌شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
باقری

باقری با اشاره به وضعیت اجرای طرح هادی روستایی در استان چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح‌های هادی روستایی در بخش‌های مرکزی خانمیرزا و ارمند به‌ویژه دهستان جوانمردی با مشکل جدی مواجه شده است.

محمدیعقوب باقری نماینده استان چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با بیان اینکه اجرای طرح‌های‌هادی روستایی در بخش‌های مرکزی خانمیرزا و ارمند به‌ویژه دهستان جوانمردی با مشکل جدی مواجه شده است گفت: مردم از بنیاد مسکن که متولی این حوزه است، انتظار دارند ضمن بازدید میدانی نسبت به رفع مشکلات و بازنگری طرح اقدام کنند.

باقری ادامه داد: طرح‌هادی روستایی قرار بود مشکلات روستاها را حل کند اما اجرای ناقص آن در برخی از روستاها سبب ایجاد مشکلات بیشتر شده است. در صورتی که این طرح در صورت اجرای درست می تواند زمینه توسعه روستاها را فراهم کند و روستاهای کشور را به سمت مدرن سازی پیش برد.

وی با اشاره به مشکلات راه‌های روستایی در شهرستان خانمیرزا افزود: یکی از اهداف طرح‌هادی بهبود زیرساخت‌ها به ویژه راه‌های روستایی است. از این رو اختصاص قیر رایگان به روستاها باید پیگیری شود و واریز اعتباراتی برای دهیاری‌های شهرستان به صورت ویژه جهت زیرسازی آسفالت روستاها در دستور کار قرار گیرد.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اعتبارات و امکانات امداد و نجات در استان ضعیف است، همچنین جبران خسارات ناشی از سیل برای مردم بی‌اطلاع که زمان وقوع حادثه خسارات را توسط کلانتری صورتجلسه نکردند، کار دشواری است.

نماینده استان چهارمحال و بختیاری در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: عشایر استان بین مرزهای چهارمحال‌وبختیاری، خوزستان و لرستان مدام ییلاق و قشلاق می‌کنند و در همین رفت‌وآمدها دچار بحران‌های طبیعی و غیرطبیعی می‌شوند، دستگاه‌های متولی خدمات‌رسان بر سر این موضوع که عشایر بحران‌زده در حوزه استحفاظی ما نیست و مربوط به استان دیگری است، بحث دارند که این مشکل به معضل تبدیل شده است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه از خیران می‌خواهیم به ابعاد دیگر از جمله تأمین تجهیزات آموزشی برای دانش‌آموزان در مناطق محروم نیز ورود کنند، تصریح کرد: بسیاری خانواده‌ها مشکل مالی دارند و فرزندان آن‌ها در بدترین شرایط در حال تحصیل هستند که باید به این موضوع نیز توجه جدی و تبعیض‌ها در کل کشور مرتفع شود.

وی با بیان اینکه پهنه‌بندی استان چهارمحال‌وبختیاری جهت ایجاد فضاهای ورزشی و آموزشی ضروری است، خاطرنشان کرد: شرایط دانش‌آموزان در مناطق مختلف استان با هم تفاوت دارد، لذا اولویت‌بندی رسیدگی به مشکلات باید در دستور کار قرار گیرد.

باقری گفت: سال‌های سال افتخار تدریس در مدارس عشایری را داشتم و مشکلات دانش‌آموزان عشایر را از نزدیک لمس کردم، لذا درخواست دارم مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان در حد توان خود برای رفع محرومیت در شهرستان‌ها اقدام کند.

وی ادامه داد: اعضای شوراهای اسلامی باید آینده‌نگر باشند و تنها به چهار سال فعالیت خود نگاه نکنند، بلکه سال‌ها بعد ردپای آن‌ها باقی باشد، البته ظرفیت‌های خوبی در استان فراهم است که شاید توان استفاده از آن را نداریم.

باقری تصریح کرد: گاهی حتی نام چهارمحال‌وبختیاری با دیگر استان‌ها اشتباه گرفته می‌شود و عده‌ای نمی‌دانند مرکز استان در کدام نقطه از کشور واقع شده است، لذا این وظیفه ما است که با بهره‌گیری از نیروهای توانمند نام استان را با هنرمندان آن معرفی کنیم.

وی گفت: استان چهارمحال‌وبختیاری با توجه به مساحت، رتبه بیست‌وششم کشور را در ساخت آزادراه دارد، اما شاهد تشدید تصادفات و حوادث رانندگی، افزایش تلفات انسانی و مالی در سطح استان هستیم، این در حالی است که علاوه بر اعتبارات دولتی، باید سهمی از جریمه‌های رانندگی و فروش پرتفوی بیمه‌های شخص ثالث بر اساس معیارهایی همچون مساحت، جمعیت، عقب‌افتادگی و میزان جریمه‌های رانندگی به شهرها و روستاها اعمال شود، اما تاکنون هیچ‌گونه شفافیتی در خصوص نحوه توزیع منابع مذکور و سهم اختصاصی به این استان و نحوه هزینه‌کرد آنها اعمال نشده است.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی