نماینده چهارمحال و بختیاری شورای عالی استان ها: تکمیل زیرساخت طرح‌های عمرانی، بهداشتی ،درمانی و آموزشی از ضروریات است
دوشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
باقری

نماینده چهارمحال و بختیاری شورای عالی استان ها با اشاره به مشکلات اصلی استان در ایجاد زیرساخت ها گفت: رفع این مشکل ها نیازمند برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت توسط مدیران استانی و توجه ویژه به نیازهای ضروری استان در بخش های کشاورزی، صنعت و گردشگری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، محمد یعقوب باقری نماینده شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهار محال و بختیاری در نشست با استاندار خاطرنشان کرد: در راستای تامین رفاه مردم استان تکمیل زیرساخت طرح‌های عمرانی، بهداشتی، درمانی و آموزشی از ضروریات است.

وی افزود: نبود انسجام بین دستگاه های اجرایی استان باعث بلاتکلیف ماندن بسیاری از اقدامات شده و بسیاری از پروژه ها‌ نیمه تمام رها شده اند.

نماینده شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به موضوع تقسیمات کشوری در استان، گفت: شهرستان خانمیرزا سال هاست چشم انتظار نمایندگی ادارات و تجهیزات می باشد، ای کاش اول زیرساخت ها فراهم می شد و سپس تصمیم به ارتقای هر منطقه ای در دستور کار قرار می گرفت.

باقری با اشاره به لزوم توجه به روستاها تصریح کرد: برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر های مجاور می بایست به نیازهای آنها توجه و رسیدگی کرد که بدین منظور طرح پیشنهادی در شورای عالی استان ها ارائه کرده ایم با عنوان مهاجرت معکوس که با ایجاد کارگاه های اشتغال آفرینی در روستاها و سرمایه‌گذاری در حوزه های مختلف کشاورزی و دامپروری مردم برای حضور در روستا ها ترغیب شوند و میزان تولید و اشتغال در کشور افزایش یابد.

وی افزود: با توجه به اینکه اعضای شورای اسلامی استان نمایندگان مردم شهرستان های دهگانه استان هستند برگزاری جلسات فصلی استاندار با شورای اسلامی استان بسیار راهگشاست چراکه اولویت مطالبات مردم استان به مدیر ارشد استان اعلام می شود تا در دستور کار قرار گیرد.

باقری تصریح کرد : از مهم ترین دلایل عقب ماندگی؛ اختلافات و مسائل قومی و قبیله‌ای و عدم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی می باشد که شورای اسلامی استان آماده همکاری در راستای فرهنگ سازی و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی