نماینده چهار محال و بختیاری در شورای عالی استان ها: احداث بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی در شهرستان کوهرنگ ضروری است
يکشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
جعفر عسگری حسنوند

نماینده چهار محال و بختیاری در شورای عالی استان ها گفت: شهرستان کوهرنگ سردترین شهرستان در کشور و میزان بارش برف و باران در این شهرستان بالاست و توریست پذیر است. لذا می طلبد اصلاح راه های کوهستانی این شهرستان جهت تسریع در ترددها در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، جعفر عسگری حسنوند نماینده شهرستان کوهرنگ در شورای اسلامی استان و عضو شورای عالی استان ها در جلسه نشست با استاندار خاطر نشان کرد: شهرستان کوهرنگ سردترین شهرستان در کشور و میزان بارش برف و باران در این شهرستان بالاست و توریست پذیر است. لذا می طلبد اصلاح راه های کوهستانی این شهرستان جهت تسریع در ترددها در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: پروژه تونل چری و حونی در بخش بازفت زمان‌بر شده و لازم است جهت کاهش بار ترافیکی و تسهیل در رفت و آمدها، در تکمیل این پروژه ها تسریع شود.

عسگری حسنوند گفت: شهرستان کوهرنگ در زمینه امکانات بهداشتی و درمانی بسیار ضعیف است و لازم است با توجه به پراکندگی و بعد مسافت مردم این شهرستان به مرکز استان بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی در این شهرستان احداث شود.

وی افزود: درمانگاه درمان بستر بخش بازفت سال هاست بصورت منفعل رها گردیده و با وجود اینکه اتاق برای آزمایشگاه، سونوگرافی و ... وجود دارد ولی همیشه درب اتاق های این مرکز بسته و فاقد نیروی انسانی است.

عسگری حسنوند یادآور شد: روسای ادارات شهرستانی از ظرفیت شوراها در سطح شهرستان جهت حل معضلات مردمی استفاده نمایند. همچنین حضور شوراها در بازدیدهای میدانی مدیران استانی و کشوری از مناطق و پروژه های شهرستان ها بسیار راهگشاست چرا که شوراهای اسلامی افرادی مطلع و آگاه به مسائل حوزه های مختلف هستند.

نماینده شهرستان کوهرنگ در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: ضروری است سهمیه آرد تخصیصی به روستاها بیشتر شود و همچنین برای صدور پروانه ساختمانی املاک فاقد سند راهکار قانونی ویژه اندیشیده شود به این دلیل که قوانین جدید کار شهرداری ها را قفل کرده است.

وی افزود: اخیراً جلسه ای با اطلاع و هماهنگی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با حضور چند تن از مدیران استانی در بخش بازفت برگزار گردید ولی متاسفانه هیچ کدام از مصوبات اجرایی نشدند .

عسگری حسنوند تاکید کرد: با توجه به اینکه جانمایی بلوار ورودی بخش بازفت در شورای ترافیک مصوب شده ، تسریع در احداث آن در دستور کار قرار گیرد.

نماینده شهرستان کوهرنگ در شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در پایان درخواست نمود: تکمیل وراه اندازی ساختمان بخشداری صمصامی، ارتقای بخش بازفت به شهرستان که شرایط لازم را داشته و مجوزات کشوری اخذ شده و همچنین ارتقا منطقه موگویی و روستای میهه به بخش ، تسریع گردد و 54 کیلومتر جاده های روستایی بخش بازفت که چند سالی است در دستور کار قرار گرفته ولی با وجود اینکه با پیمانکار هم قرار داد بسته شده ولی هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته، تعیین تکلیف گردد.

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی