نماینده استان کرمان در شورای عالی استان ها: توزیع ناعادلانه کود شیمیایی در جنوب کرمان، ناامیدی کشاورزان را در پی داشته است
يکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
خارایی

خارایی گفت: ناعدالتی در توزیع کود شیمیایی در سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان باعث ناامیدی کشاورزان شده است، به نحوی که هر شهرستان حداقل ۲ هزار تن کود شیمیایی لازم دارد اما نهایتا ۴۰۰ تن به آن‌ها می‌رسد.

خداداد خارایی نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به کمبود کود شیمیایی در جنوب کرمان، گفت: کشاورزان با رها کردن کشت جالیزی به کشت گندم روی آورده اند اما متأسفانه کمبود کود شیمیایی و توزیع ناعادلانه، آن‌ها را با مشکل رو به رو کرده است.

وی افزود: کشاورز ما ۲۰ هکتار را زیر کشت گندم برده اما ۴ کیسه کود شیمیایی ۵۰ کیلویی به او تعلق گرفته در حالی که حداقل ۱۰۰ کیسه لازم دارد. البته وزیر جهاد کشاورزی قول مساعد برای حل موضوع داده اما تاکنون اقدام عملی مشاهده نشده است.

عضو شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: ناعدالتی در توزیع کود شیمیایی در سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان باعث ناامیدی کشاورزان شده است، به نحوی که هر شهرستان حداقل ۲ هزار تن کود شیمیایی لازم دارد اما نهایتا ۴۰۰ تن به آن‌ها می‌رسد.

خارایی در ادامه اظهار داشت: اگر حمایت لازم از کشاورزی در جنوب کرمان صورت گیرد، کشاورزان این منطقه نه تنها غله کشور بلکه غله کشورهای همسایه را نیز می‌توانند تأمین کنند اما این حمایت باید واقعی و عملی باشد.

وی تصریح کرد: بحث امنیت غذایی از مقوله‌های مهم کشور است و انتظار می‌رود وضعیت مناسبی در این حوزه حاکم شود و دولت با رصد مداوم موجبات رضایت مردم را فراهم کند.

نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها در پایان از کمبود شدید کپسول گاز در فصل سرما نیز گلایه کرد و گفت: وزارت نفت به این موضوع در جنوب کرمان نیز رسیدگی کند تا مردم بیش از این دچار زحمت نشوند.


پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی