رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی مطرح کرد: فراهم شدن زمینه فعالیت ملی شورای اجتماعی محلات
سه‌شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
حاجی بگلو

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد و رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی از پیگیری برای فعالیت قانون‌مند شوراهای اجتماعی محلات با استفاده از ظرفیت شورای عالی استان‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در مراسم آغاز به کار یازدهمین دوره شوراهای اجتماعی محلات، ضمن گرامیداشت ۱۰‌دی‌ماه، روز ملی مشهد و همچنین یاد و خاطره شهدای این روز در سال ۱۳۵۷، اظهارداشت: امروز یکی از زیباترین روزهای مدیریت شهری مشهد است؛ چراکه اعتقاد داریم کار را باید به مردم بسپاریم و مردم بتوانند تصمیم‌گیری و نقش‌آفرینی داشته باشند.

نماینده خراسان رضوی در شورای عالی استان ها با بیان اینکه شوراهای اجتماعی محلات نشان از هویت این شهر دارند، گفت: هر اقدام و فعالیتی که پشتوانه مردمی داشته باشد و مردم در آن دخیل باشند، قطعا موفق خواهد بود.

حاجی‌بگلو با اشاره به روز ملی مشهد، افزود: انتخاب چنین روزی، پشتوانه مردمی داشت و براساس گفتمان مردمی شکل گرفت؛ روزی یکی از شهروندان پیشنهاد این موضوع را مطرح کرد و از جای خالی روز مشهد در تقویم سخن گفت که این موضوع را مطرح کردیم تا در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد و مراحل قانونی خود را طی کند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: اگر مردم در تمام امورات ملی و محلی، تصمیم‌گیر باشند و نقش‌آفرینی کنند، اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

رئیس شورای اسلامی استان خراسان رضوی شوراهای اجتماعی محلات را ظرفیت بزرگی دانست که مدیریت شهری باید این فرصت را مغتنم بشمارد، گفت: اگر از فرصت شوراهای اجتماعی محلات به درستی استفاده کنیم، موفق خواهیم شد چرا پل ارتباطی بین مردم و مدیریت شهری هستند.

وی همچنین از پیگیری برای قانونمند شدن فعالیت شوراهای اجتماعی محلات در سطح ملی خبرداد و افزود: درصدد هستیم تا این شورا را به عنوان زیرساختی مردمی که با قوانین کشور همخوانی داشته باشد تعریف کنیم؛ پس از رایزنی‌های مختلف و تعامل با شورای شهر تهران، طرحی تهیه و به شورای عالی استان‌ها ارائه شده است.

حاجی‌بگلو اظهارکرد: امیدواریم پس از تصویب این طرح در شورای عالی استان‌ها، شاهد تصویب آن در مجلس شورای اسلامی نیز باشیم تا این نهاد مردمی، شکل و شمایل رسمی‌تر و قانونی به خود بگیرد. 

انتهای پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی