مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا (س): پیکر ۴۰۰ شهید گمنام در سراسر کشور تشییع می شود
يکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
تشییع پیکر شهدا

نماینده استان آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها با اشاره به تشییع پیکر ۴۰۰ شهید گمنام دفاع مقدس گفت: ۶ نقطه یادمانی در مرکز استان و شهرستان‌های آذربایجان غربی برای خاکسپاری پیکر شهدای گمنام و خوشنام در نظر گرفته شده که با حضور مردم در روز ۶ دی برگزار خواهد شد.

ایرج سلیمان زاده نماینده استان آذربایجان غربی و سخنگوی شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، هشت سال دفاع مقدس را نقطه عطفی برای تاریخ فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت، مقاومت و ایستادگی دانست و گفت: تا شامگاه روز (دوشنبه) ۵ دی کاروان ۶ شهید گمنام در سراسر استان آذربایجان غربی میهمان مردم خواهند بود و بعد از آن دوباره به ستاد معراج شهدا در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان منتقل خواهند شد تا برنامه محوری و اصلی تشییع شهدای گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) روز سه شنبه ۶ دی در میدان انقلاب ارومیه انجام شود.

وی افزود: پیکر پاک این شهدای میهن برای خاکسپاری به محل تیپ ۴۱ هجومی شهید آبشناسان، ستاد مرزبانی استان و آموزشگاه امام سجاد (ع) ارومیه و در شهرستان‌ها نیز به محل پایگاه مقاومت سلماس پارک شهر بازرگان و روستای چورس شهرستان چایپاره منتقل شوند.

سلیمان زاده بیان کرد: این شهدای گمنام و خوشنام تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس در عملیات‌های بدر، رمضان، بیت المقدس، کربلای پنج، کربلای شش و والفجر یک شهید شده‌اند.

رئیس کمیسیون حقوقی، نظارت و بازرسی شورای عالی استان‌ها بیان داشت: حضور نوجوانان و جوانان در مراسم تشییع و یادواره شهدا و خاکسپاری‌ها می‌تواند در انتقال فرهنگ و مؤلفه‌های آن اثر گذار باشد.

نماینده آذربایجان غربی در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه جوانان ما گرایش قلبی و اعتقادی به آرمان‌های شهدا دارند توضیح داد: ما این را در همه حوادث و رویدادها شاهد بودیم. برگزاری مراسم شبی با شهدا با حضور شهدای گمنام، ایستگاه صلواتی توسط موکب داران هیئت‌های مذهبی، بسیج و مردم، پذیرای زائران شهدای گمنام این موضوعات نشان می‌دهد که جوانان و نوجوانان ما شیفته مکتب آرمان‌های شهدا هستند.

سخنگوی شورای عالی استان‌ها ادامه داد: دوران دفاع مقدس دارای قله‌های ارزشمند فراوانی است که یکی از آن‌ها واژه شهید گمنام و خوشنام است. شهدایی که خالصانه و متواضعانه در جبهه حضور یافتند، جهاد کردند و در مقابل دشمنان انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند که نام و نشانی از آن‌ها نیست.

سلیمان زاده در پایان ضمن اعلان تسلیت ریاست و اعضای شورای استان‌ها اضافه کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته روز سه شنبه ۶ دی ماه مصادف با شهادت حضرت زهرا (س) شاهد حضور میلیونی مردم در تمامی استان‌ها و مراکز استان‌ها در مراسم تشییع و خاکسپاری ۴۰۰ شهید گمنام دوران دفاع مقدس ایران اسلامی خواهیم بود که پیکر مطهرشان روی دستان مردم شهیدپرور و قدرشناس تشییع می شوند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی