نماینده اصفهان در شورای عالی استان‌ها: دبیرخانه دائمی شهر ایرانی اسلامی باید به‌طور مستقیم زیر نظر شهردار قرار گیرد
يکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
فلاح

فلاح با اشاره به بیانات رهبر انقلاب درباره شهر ایرانی و اسلامی، پیشنهاد داد: دبیرخانه دائمی شهر ایرانی اسلامی باید به‌طور مستقیم زیر نظر شهردار قرار گیرد و معاونت‌های شهردار ذیل آن فعالیت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، محمدرضا فلاح عضو شورای شهر اصفهان و نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان‌ها، در نطق میان دستور شصت‌وششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اظهار کرد: در نگاه امام و رهبری بسیجی بودن منحصر به عضویت در یک سازمان نیست. بسیجی‌بودن نوعی تفکر، یک نوع فرهنگ و سبک زندگی متکی به ارزش‌های جهان شمول اسلامی است.

وی ادامه داد: تا هنگامی که تفکر بسیجی در جامعه جاری باشد، دشمنان اسلام و این کشور به خواسته‌های خود نخواهند رسید.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تفکر بسیجی راهکار رفع مشکلات جامعه و کشور است، تصریح کرد: مدیران باید روحیه بسیجی برای رفع مشکلات مردم داشته باشند، زیرا مدیر جهادی می‌تواند برای خدمت به مردم، ره صد ساله را یک شبه برود.

فلاح ادامه داد: رفع مشکلات در حوزه حمل‌ونقل ترافیک، خدمات شهری، شهرسازی و فرهنگی به تفکر بسیجی نیاز دارد و مدیران استانی و شهری باید از فرصتی که خداوند برای آن‌ها فراهم کرده است، استفاده کنند.

وی با بیان اینکه سی‌ویکم خردادماه امسال شورای عالی انقلاب فرهنگی ۲۵ آبان را به نام روز اصفهان نامگذاری کرد، گفت: این نام یک برند برای اصفهان است که بسیاری از شهرهای ایران مشابه آن را ندارند؛ مدیران استانی و شهری باید از این روز نهایت استفاده را برای شناساندن اصفهان ببرند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه امسال حرکت قابل قبولی در هفته اصفهان صورت نگرفت و ای کاش از ظرفیت خواهرخوانده‌ها برای شناساندن این شهر استفاده می‌شد، افزود: اصفهان میراث فرهنگی ملموس و ناملموس غنی دارد که باید به مردم جهان معرفی شود. ۲۵ آبان روز اصفهان است نه شهرداری، لذا تمام دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در نکوداشت روز اصفهان باید کوشش کنند.

وی گفت: دبیرخانه روز اصفهان باید در استانداری تشکیل شود تا تمام دستگاه‌ها و ادارات طی سال‌های آینده در پاسداشت این روز همت کنند.

فلاح با بیان اینکه از کسانی که پیگیر دیدار مردم با ولی امر مسلمین جهان بودند تشکر می‌کنم و امیدوارم این دیدار هر ساله تکرار شود، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب هر گاه درباره اصفهان سخنرانی می‌کنند مناقب جدیدی برای این شهر برمی‌شمارند و در دیدار اخیر نیز تاکید کردند که اصفهان، شهر محبت به اهل بیت (ع) است.

وی تصریح کرد: مؤلفه‌های شهر ایرانی اسلامی، عدالت، امنیت، آرامش، آسایش و شهری با مردمی با ایمان است. خداوند شاخصه شهر متعالی را در وجود مردم با ایمان و محب اهل بیت (ع) می‌داند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به آیه‌های ۱۳ و ۱۴ و ۲۰ سوره یس گفت: وجود شهر متعالی به مردمی و فرستادگانی با ایمان بستگی دارد و تمایز شهر اسلامی با دیگر شهرها در ایمان و محبت به خدا است.

وی افزود: برای اصفهان بسی افتخار است که ولی امر مسلمین جهان، آن را شهر ایمان و محب اهل بیت (ع) معرفی می‌کند. لذا باید توجه ویژه‌ای به فعالیت دبیرخانه دائمی شهر اسلامی داشته باشیم. این دبیرخانه سال ۸۹ ایجاد شد و همت خوبی در این راستا صورت گرفت.

فلاح با اشاره به بیانات رهبر انقلاب درباره شهر ایرانی و اسلامی، پیشنهاد داد: دبیرخانه دائمی شهر ایرانی اسلامی باید به‌طور مستقیم زیر نظر شهردار قرار گیرد و معاونت‌های شهردار ذیل آن فعالیت کنند.

وی با تشکر از معاونت فرهنگی شهرداری به پاس برگزاری برنامه تا پای جان، گفت: در هفته‌ای که گذشت بسیاری از مردم از این برنامه استفاده و نمایشی از زندگی‌نامه شهید صیادشیرازی و عملیات محرم را مشاهده کردند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی