رئیس شورای استان خراسان رضوی: با افزایش ۲ کمیسیون تخصصی به شورای استان خراسان رضوی، اقدامات این شورا تخصصی‌تر خواهد شد
سه‌شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹
دهم

حاجی بگلو با اشاره به افزودن ۲ کمیسیون تخصصی شامل به کمیسیون های شورای استان خراسان رضوی گفت: افزودن این کمیسیون‌ها سبب تخصصی‌تر شدن اقدامات و تصیمیات این شورا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی استان خراسان رضوی، دهمین اجلاس رسمی این شورا در روز پنجشنبه مورخ ۱۰ آذرماه ۱۴۰۱ برگزار گردید.

موسی الرضا حاجی بگلو رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی گفت: برگزاری جلسات این شورا در سطح ملی و با حضور مسئولان کشوری یکی از موضوعات مهم و مدنظر در دور جدید این شورا خواهد بود.

حاجی بگلو با بیان اینکه خدمت رسانی به مردم اصلی‌ترین رسالت و وظیفه این شورا و اعضای آن است بر صیانت و حفظ وحدت در بین اعضای شورا تاکید کرد و افزود: از نکات اساسی و مهم شورای اسلامی استان بررسی مصوبات و حضور اعضا در کمیته انطباق و همچنیین عملکرد و خروجی گرفتن از کمیسیون‌ها است.

وی ادامه داد: در راستای ارتقای جایگاه شورای اسلامی شهر و روستای کشور رییس جمهور در آخرین اجلاس شورای عالی استان‌ها مدیران اجرایی را در سراسر کشور ملزم به رعایت قوانین و مقررات و همکاری با اعضای شورای عالی استان‌ها و اعضای شوراهای شهر و روستا کرده است.

نماینده استان خراسان رضوی در شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: بنابراین هر مدیری هم که خارج از قوانین و مقررات نسبت به مصوبات شورا عمل کند و پاسخگوی نقطه نظرات و موضوعات مطرح شده از سوی اعضای شورا نباشد، از طریق شورای استان پیگیری و به عالی ترین مقام استان ارجاع و پس از آن در صورت عدم تغییر در عملکرد، از طریق دفتر ریاست جمهوری اقدام خواهد شد.

 حاجی بگلو افزود: پیش از این کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی استان خراسان رضوی شامل کمیسیون “برنامه، بودجه و منابع انسانی، کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، کمیسیون حقوقی، قراردادها و توافقنامه‌ها، کمیسیون زیارت، گردشگری و جوانان، کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی، کمیسیون صنعت و معدن، کمیسیون ایثارگران و کمیسیون توسعه، عمران و خدمات شهری و روستایی” بوده است که در صحن دهم این شورا و با اکثریت آراء مقرر گردید ۲ کمیسیون «بهداشت و درمان» و «آموزش، تحقیقات، فناوری و دانش بنیان» به مجموع کمیسیون‌های تخصصی این شورا افزوده و تعداد کمیسیون‌های این شورا از ۸ به  ۱۰ کمیسیون افزایش یافت، که در ادامه جلسه نیز اعضاء و هیئت رئیسه کمیسیون‌های تخصصی این شورا معرفی گردیدند.

بدین ترتیب:

احمد احمدی زاه به عنوان رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات، فناوری و دانش بنیان، ایرج اسمعیل پور به عنوان رئیس کمیسیون ایثارگران، محمد ملازاده به عنوان رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع انسانی، رضا ضمیری به عنوان رئیس کمیسیون بهداشت و درمان، علی محمد شجاعی به عنوان رییس کمیسیون توسعه، عمران، خدمات شهری و روستایی، سید احسان ملک زاده به عنوان رییس کمیسیون حقوقی، قراردادها و توافقنامه‌ها، حسین عامری به عنوان رییس کمیسیون زیارت، گردشگری و جوانان، مهدی نجم الدین به عنوان رئیس کمیسیون صنعت و معدن، حسن ملکوتی اصل به عنوان رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و حسین رحمان نیا به عنوان رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی انتخاب شدند.

در ادامه جلسه نماینده مردم شهرستان باخرز در شورای اسلامی استان خراسان رضوی نیز در این اجلاس در نطق پیش از دستور خود گفت: راه شهدا و خدمت به مردم، محرومان و مستضعفین را باید سرلوحه کار خود قرار داد و با توجه به وجود مشکلات اقتصادی، باید افراد کاردان و مشکل گشا را برای حل مسائل انتخاب کرد.

حسین عامری افزود: اعضای شورای اسلامی استان خراسان رضوی منتخبان مردم هستند، بنابراین در جلسات شورا باید تصمیمات به گونه‌ای اتخاذ شود که به نفع مردم باشد.

سید مومن حسینی نماینده مردم نیشابور در شورای اسلامی استان خراسان رضوی نیز گفت: در نظام پارلمانی همیشه از پایین دست تصمیمات اتخاذ می‌شود و افراد بالا دست به آن عمل می‌کنند.

حسینی ادامه داد: بنابراین ما به عنوان اعضای شورا باید در کنار هم باشیم و حرف یکدیگر را بدون غرض‌ و به دور از قضاوت بشنویم تا بتوانیم درست عمل کنیم، لذا فضای شورا باید به سمتی پیش رود که مسیر همدلی و اتحاد بیش از پیش ادامه یابد.

احمد احمدی زاده نماینده مردم جغتای در شورای اسلامی استان خراسان رضوی نیز در این اجلاس گفت: مشکلات استان خراسان رضوی باید اولویت بندی شود و در این زمینه اگر به صورت برنامه ریزی اصولی و کارشناسانه عمل شود به توفیقات خوبی می توان دست یافت.

احمد احمدی زاده افزود: اعضای شورا نقدهای خود را باید منصفانه و دوستانه بیان کنند تا معایب رفع و نقاط قوت تقویت شود.

در این اجلاس “حجت تابنده” نماینده مردم چناران در شورای اسلامی استان خراسان به عنوان نماینده شورای استان در کمیته انطباق شهرستان مشهد بخش رضویه، ملک آباد، مرکزی و شهر مشهد انتخاب شد.

مولودی خوانی به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) ، تقدیر از سه پرستار نمونه، و تجلیل از نماینده جامعه معلولین و قاری و داور بین‌المللی قرآن کریم استاد حاج جواد پناهی و همچنین تجلیل از مداح نونهال در برنامه حسینیه معلی شبکه سه از دیگر برنامه‌های دهمین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی بود.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی