نماینده استان یزد در شورای عالی استان ها: تعداد نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی افزایش یابد
يکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
حیدری

حیدری گفت: هر ۱۰ سال تعداد نمایندگان مجلس باید افزایش پیدا کند و حداقل ۲ نماینده نیز باید شامل استان یزد شود و این یک مطالبه استانی است که چندین سال است به تأخیر افتاده است.

حسین حیدری نماینده استان یزد در شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به نیاز این استان به افزایش تعداد نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: نهایت بی‌عدالتی در این زمینه در یزد صورت گرفته است.

وی افزود: هر ۱۰ سال تعداد نمایندگان مجلس باید افزایش پیدا کند و حداقل ۲ نماینده نیز باید شامل استان یزد شود و این یک مطالبه استانی است که چندین سال است به تأخیر افتاده است.

نماینده استان یزد در شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: در تقسیم‌بندی حوزه‌های انتخابیه استان بی‌عدالتی حس می‌شود، برای مثال ۶ شهرستان مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مروست یک نماینده دارند و یک شهرستان دیگر با جمعیتی کمتر از این شهرستان‌ها یک نماینده دارد.

حیدری ادامه داد: هنگامی که ۶ شهرستان یک نماینده داشته باشد، آن نماینده نمی‌تواند به تمام امور حوزه انتخابیه خود برسد و نماینده مجلس نیز نقش مهمی در توسعه و پیشرفت شهرستان دارد و این مورد از عوامل تقسیم استان یزد به دو نیمه برخوردار و محروم شده است.

وی در پایان اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی و دولت در این زمینه و در همین دوره مجلس در این زمینه اقدام کنند تا تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی افزایش یابد و در استان یزد نیز هم به تعداد نمایندگان افزوده و هم تقسیم‌بندی حوزه‌های انتخابیه اصلاح شود.

 

پایان پیام/

 

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی