نماینده استان تهران در شورای عالی استان ها خبر داد: مناسب سازی ۲۸۳ کیلومتر مسیر پیاده روی تهران برای معلولان
يکشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
آقامیری

آقامیری با تقدیر از اقدامات شهرداری تهران در حوزه معلولان، از مناسب سازی ۲۸۳ کیلومتر پیاده رو در تهران برای معلولان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد آقامیری در تذکر پیش از دستور خود در یکصد و یازدهمین جلسه شورای شهر تهران با استناد به فرازی از وصیت نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر به مناسبت روز گرامیداشت افراد دارای معلولیت گفت: "حضرت علی (ع) می فرمایند: الله الله [ای مالک اشتر تو را به عنوان مدیر ارشد جامعه هشدار میدهم] درباره طبقه زمین گیران و معلولین، پس برای خدا پاسدار حقی باش که خداوند برای این جامعه معین فرموده است. بخشی از بیت المال و بخشی از غلّه های زمین های غنیمتی اسلام را در هر شهری به معلولین و محرومین اختصاص ده؛ همواره به فکر مشکلات آنان باش و از آنان روی برمگردان."

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای عالی استان ها با بیان اینکه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در راستای اجرای طرح جامع مناسب سازی معابر اقدامات خوبی را انجام داده است، گفت: در سال جاری ۲۸۳ کیلومتر مسیر پیاده رو مناسب سازی شده است که از این میان ۲۴۲ کیلومتر موزاییک‌های هدایت شونده نصب شده است.

وی با بیان اینکه۱۲۵۲ مورد هم سطح سازی دریچه‌ها و ۵۲۳ مورد رفع معارض در پیاده روها داشته‌اند، گفت: ۱۴۸۸ مورد رفع خطر در تقاطع‌ها داشتند و از ۱۱۷ بوستانی که باید مناسب سازی می‌کردند ۵۴ مورد انجام شده و مابقی تا پایان سال به نتیجه می رسد.

آقامیری ابراز امیدواری کرد با ایجاد فضای مناسب جهت فرهنگ سازی و آموزش شهروندان محترم بتوانیم نگاه و عملکرد تمام مسئولان، سازندگان و مهندسان در جامعه را به سوی مناسب سازی در جامعه سوق داده و مناسب سازی به عنوان یک موضوع دغدغه مند برای همه مدیران و سازندگان تلقی شود.

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی