نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها: ارتقاء فرمانداری شهرستان خدابنده به فرمانداری ویژه یک ضرورت و مطالبه مردم است / دستور بررسی تشکیل فرمانداری ویژه از سوی رئیس جمهور
يکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
اصانلو

اصانلو با اشاره به ضرورت ارتقاء فرمانداری شهرستان خدابنده به فرمانداری ویژه گفت: این مسئله هم یک ضرورت است و هم مطالبه اصلی جمعیت نزدیک به 200 هزار نفری شهرستان است.

مجید اصانلو نماینده استان زنجان و عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، با بیان اینکه شهرستان خدابنده با جمعیتی حدود 200 هزار نفر جمعیت بزرگترین شهرستان غرب کشور است گفت: این شهرستان با دارا بودن رتبه اول تولید گندم و علوفه در استان به عنوان انبار غله زنجان شناحته‌ می‌شود.

وی افزود: همچنین این شهرستان دارای ظرفیت‌های گردشگری و طبیعی چشمگیری است و تا حدودی از زیرساخت‌های صنعتی نیز برخودار است.

اصانلو تصریح کرد: مهمترین مشکل این شهرستان ناهمخوانی ظرفیت‌های موجود با اختیارات اداری فرماندار است. به این معنی که فرمانداری برای شهرستانی با حدود 200 هزار نفر جمعیت کم است و لازم است این فرمانداری به فرمانداری ویژه تبدیل شود.

نماینده استان زنجان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: اعطای فرمانداری ویژه به شهرستان خدابنده‌ می‌تواند از محدودیت‌ها بکاهد و سبب شکوفا شدن ظرفیت‌های بالقوه این شهرستان باشد.

عضو شورای شهرستان خدابنده با بیان اینکه تبدیل شهرستان خدابنده به فرمانداری ویژه مطالبه اکثریت مردم، نمایندگان و شخص فرماندار است توضیح داد: محدودیت اختیار فرماندار سبب شده است اعتبارات و امکانات لازم جذب نشود و امکان استفاده از این ظرفیت‌ها به طور کامل اجرایی نباشد. از سوی دیگر وجود 200 هزار نفر جمعیت خود دلیل محکمی برای اعطای فرمانداری ویژه به این شهرستان است.

عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها ادامه داد: از سوی دیگر بسیاری از شهرهای این شهرستان درخواست تبدیل شدن به بخش را دارند و تجربه‌های ناموفقی وجود دارد. از این رو وجود فرمانداری ویژه پاسخی برای همه درخواست‌هاست و برخلاف تاسیس بخشداری هزینه‌ای برای دولت ندارد. در صورتی که تاسیس هر بخشداری نیاز به استقرار اداره‌های گوناگون دارد.

وی بیان کرد: نکته مهم دیگر بدون هزینه بودن این طرح است. یعنی تاسیس فرمانداری ویژه هزینه‌ای برای دولت ندارد و تنها اختیارات فرماندار افزایش پیدا‌ می‌کند.

اصانلو تاکید کرد: ارتقاء فرمانداری به فرمانداری ویژه در شهرستان خدابنده در ابتدا نیاز این شهرستان است، در درجه بعدی درخواست مردم و مسئولان شهرستان و در نهایت تاسیس آن نه تنها بار مالی برای دولت ندارد بلکه‌ می‌تواند موجب شکوفایی ظرفیت‌های شهرستان باشد.

عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها با اشاره به حضور رئیس جمهور در یازدهمین اجلاس شورای عالی شورای عالی استان‌ها گفت: در این فرصت با رئیس جمهور رایزنی کردیم و ایشان دستور بررسی موضوع را دادند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی