عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان ها با اشاره به دیدار جمعی از مردم استان اصفهان با مقام معظم رهبری: ۲۵ آبان ۱۳۶۱ روزی پرافتخار برای مردم اصفهان است
چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
اسدی

اسدی گفت: ۲۵ آبان ۱۳۶۱ به عنوان روزی باشکوه در تاریخ اصفهان برای همیشه ثبت شد چرا که در این روز، ۳۷۰ شهید دفاع مقدس بر دستان مردم شریف اصفهان تشییع شدند و این روز همیشه روزی پرافتخار برای مردم اصفهان است.

محمدرضا اسدی عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها و نماینده استان اصفهان در این شورا در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به ۲۵ آبان سالروز حماسه و ایثار اصفهان، گفت: ۲۵ آبان ۱۳۶۱ به عنوان روزی باشکوه در تاریخ اصفهان برای همیشه ثبت شد چرا که در این روز، ۳۷۰ شهید دفاع مقدس بر دستان مردم شریف اصفهان تشییع شدند.

وی خبر داد: به پاسداشت گرامیداشت این حماسه، شنبه هفته آینده ۲۸ آبان، جمعی از مردم گرانقدر استان اصفهان با رهبر معظم انقلاب دیدار خواهند کرد و از حضور و بیانات پرفیض ایشان استفاده خواهند کرد.

اسدی در ادامه با بیان اینکه ۲۵ آبان ۱۳۶۱ روزی پرافتخار برای مردم اصفهان است، خاطرنشان کرد: در دفتر خاطرات سبز ایرانیان، این روز همیشه به یادگار خواهد ماند.

عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: در همان آبان ۱۳۶۱ بیش از هزار شهید در استان اصفهان خاکسپاری شدند که این رکوردی بی‌نظیر در تاریخ دفاع مقدس است. نکته جالب آنکه آن زمان همه نجاران اصفهان به دلیل اینکه آماده کردن تابوت برای ۳۷۰ شهید در یکی دو روز، کار مشکلی بود، فراخوان زدند و در یکی دو روز همه تابوت‌ها را ساختند.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان مقام اول شهدای دفاع مقدس در کشور را دارد، تصریح کرد: ۲۳ هزار شهید نشان از شجاعت و ایمانی دارد که ریشه‌اش در یقین است و این ایمان، حقیقی است و در سخت‌ترین شرایط هم از بین نمی‌رود.

نماینده استان اصفهان در شورای عالی استان‌ها، اظهار داشت: مردم اصفهان همواره برای سربلندی کشور از جان مایه گذاشتند و در جنگ تحمیلی نیز لشکر ۱۴ امام حسین (ع) و لشکر ۸ نجف حماسه‌هایی آفریدند که تاریخ فراموش نخواهد کرد.

اسدی در پایان با پاسداشت نام و یاد تمام شهدا، بیان داشت: شهید مدرس، شهید بهشتی، شهید همت، شهید خرازی، شهید کاظمی و شهید مدافع حرم، شهید محسن حججی، همه یادآور رشادت‌های مردان مرد دیار زاینده رود و استان سرافراز اصفهان هستند و امیدوارم ما نیز شرمنده شهدا در آن دنیا نباشیم.

 

پایان پیام/

 

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی