رئیس شورای عالی استان‌ها در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان البرز: از ظرفیت عظیم شوراها استفاده حداقلی می‌شود
پنجشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
همدانی

سروری گفت: از ظرفیت‌ عظیم شوراها استفاده حداقلی می‌شود در حالی که هیچ نهاد، مجموعه و حزبی را نمی‌توان یافت که این پتانسیل را داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها در دیدار با آیت‌الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج، گفت: مجموعه شوراها یکی از ظرفیت‌های مغفول مانده در کشور است که ۱۲۶ هزار نفر از کوچکترین روستا تا بزرگترین شهرها را در بر‌می‌گیرد و نمایندگی مردم را دارد.

 

وی افزود: اما از این ظرفیت بزرگ استفاده حداقلی می‌شود در حالی که هیچ نهاد و مجموعه و حزبی این پتانسیل را ندارند و جا دارد بهره بیشتری از شوراها در کشور برده شود.

 

سروری ادامه داد: از ابتدای حضور در شورای عالی استان‌ها گفته‌ام که حتی یک تخلف هم در مجموعه شورایی زیاد است اما باید موضوع آموزش را نیز جدی گرفت.

 

رئیس شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: یکی از اهداف ما این است که موضوع آموزش را به صورت جدی پیگیری کنیم که اقدامات مثبتی نیز در این راستا انجام گرفته است. 

 

وی اظهار داشت: اگر جامعه شورایی آموزش ببیند، می‌تواند در همه زمینه‌ها برای کشور بسیار تأثیرگذار باشد. ما آموزش را در سه مرحله پیش‌بینی کرده‌ایم: مرحله اول، هر فردی ثبت نام کرد یک بسته آموزشی به او داده شود تا با وظایف خود و کارکردهای شورا آشنا شود. مرحله دوم از زمان رأی آوردن تا شروع به کار است که آموزش‌های حضوری و مجازی به نماینده شورا داده شود و نهایتاً مرحله سوم، آموزش حین خدمت که تخصصی است که اکنون نیز در حال انجام است.

 

سروری با بیان اینکه شوراها سیاسی نیستند و از سیاسی‌بازی باید دوری کنند، تصریح کرد: اما این به این معنا نیست که نسبت به سیاست و آنچه در کشور می‌گذرد بی‌تفاوت باشند.

 

 وی بیان داشت: در واقع ما باید مبلغ دیدگاه‌های رهبر باشیم ‌و برای جهاد تبیین که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، کدام شبکه و مجموعه بیشتر از شوراها می‌تواند مفید باشد؟

 

رئیس شورای عالی استان‌ها افزود: در استان‌ها نمایندگان ولی فقیه و علما می‌توانند بیشترین نقش را در جهاد تبیین داشته باشند و همچنین نقش حمایتی از مجموعه شوراها داشته باشند.

 

 سروری در پایان با اشاره به این موضوع که بالاترین سطح ارتباطات مردم با مدیریت شهری است، گفت: شورای عالی استان‌ها بر اساس قانون اساسی، نماینده مدیریت شهری یعنی هم شهرداری‌ها و هم شوراها است.

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی