نماینده استان کرمانشاه در شورای عالی استان ها: تأمین زیرساخت‌ها در نقاط مرزی، رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت
يکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
ملکی

ملکی گفت:  استان کرمانشاه دارای 6 مرز رسمی است که زیرساخت‌های مناسبی ندارند در حالی که تأمین زیرساخت‌ها به طور قطع رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت و تکمیل و اجرای طرح‌های جامع در مرزهای استان از جمله مرز خسروی و پرویزخان با قدمتی بسیار بالا، ضروری است.

کامران ملکی نماینده استان کرمانشاه در شورای عالی استانها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها، گفت: استان کرمانشاه دارای 6 مرز رسمی است که زیرساخت‌های مناسبی ندارند در حالی که تأمین زیرساخت‌ها به طور قطع رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت و تکمیل و اجرای طرح‌های جامع در مرزهای استان از جمله مرز خسروی و پرویزخان با قدمتی بسیار بالا، ضروری است.

وی افزود: توجه به وضعیت مرزهایی همچون تیله‌کوه و استقرار گمرک در آن به طور قطع از میزان قاچاق کالا از این مرز می‌کاهد و از طرف دیگر معیشت مرزنشینان که از گذشته‌های دور تاکنون مرزداران غیور کشور بوده‌اند و اکنون در تنگنا قرار دارند، بهبود می‌یابد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای عالی استانها خاطرنشان کرد: تکمیل پروژه راه‌آهن کرمانشاه به خسروی که اکنون به دلیل مشکلات اعتباری متوقف شده نیازمند اعتبارات کافی است و در صورت تکمیل این طرح ملی، کوتاهترین مسیر ریلی به کشور عراق و در نهایت بندر لاذقیه در سوریه و ارتباطات بین‌المللی فراهم و رونق اقتصادی ایجاد می‌شود.

ملکی در پایان اظهار داشت: منطقه آزاد قصرشیرین نیز که در اردیبهشت ماه سال گذشته بعد از کش و قوس‌های فراوان به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید تاکنون اقدامی برای آن انجام نشده و این در حالی است که این منطقه علاوه بر توسعه اقتصادی و اشتغالزایی در منطقه، ثمرات مثبتی نیز برای کشور به همراه خواهد داشت

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی