عضو شورای اسلامی شهر بجنورد: ناوگان زباله بری شهر بجنورد در سن فرسودگی / ظرفیت نیروهای پاکبان شهرداری بجنورد باید 4 برابر شود
چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
مغروری

مغروری با اشاره به مشکلات رفت و روب شهر بجنورد تصریح کرد: ناوگان زباله بری شهر بجنورد به سن فرسودگی رسیده است و ظرفیت پاکبانان این شهر نیز اکنون 90 نفر است در حالی که نیاز به 400 پاکبان داریم.

یوسف مغروری نماینده استان خراسان شمالی و عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها، در گفت و پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به مشکلات شهرداری بجنورد در حوزه جمع آوری زباله گفت: هم اکنون ۱۳ دستگاه ناوگان زباله برداری در مرکز استان وجود دارد که بخش زیادی از آن  به سن فرسودگی رسیده و خدمات رسانی را تحت تاثیر قرار داده است.

مغروری افزود: شهروندان مرکز استان از ضعف خدمات رسانی شهرداری در زمینه زباله برداری گلایه مند هستند و یکی از دلایل اصلی آن فرسودگی ناوگان حمل و نقل زباله است و این ناوگان باید تقویت شود و تجهیزات مستهلک نیاز به بهسازی و نوسازی دارد.

وی در خصوص گلایه‌های شهروندان از وضعیت رفت و روب معابر شهر نیز گفت: حدود هشت میلیون متر مربع از سطح معابر شهر بجنورد باید در طول روز رفت و روب شود که در این زمینه باید ۴۰۰ نفر نیروی پاکبان نیاز است، اما اکنون شمار این نیروها کمتر از ۹۰ نفر است.

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد تصریح کرد: در وضعیت استاندارد هر پاکبان باید ۱۲ هزار متر مربع سطح شهر را نظافت کند اما در شهر بجنورد با در نظر گرفتن ۲۰ هزار متر مربع برای هر پاکبان ۴۰۰ نفر نیرو نیاز است.

عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها یادآور شد: مناطق تحت پوشش خدمات رفت و روب در چهار درجه تقسیم می‌شوند که بر این اساس برخی معابر روزانه ۲ بار، برخی روزانه یکبار و نظافت محلات هم به صورت هفتگی انجام می‌شود.

نماینده استان خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها تاکید کرد: شهر بجنورد با کمبود نیروی پاکبان روبه‌رو است اما امید می‌رود با واگذاری خدمات رفت و روب به بخش خصوصی، بخش زیادی از مشکلات و دغدغه‌های شهروندان کاسته شود و با واگذاری خدمات نظافت منطقه ۲ شهر بجنورد به بخش خصوصی، ۱۰۰ نفر پاکبان در این منطقه به کار گرفته می‌شود و نیروهای امانی این منطقه به منطقه یک سوق داده می‌شود.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی