نماینده استان خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها: توسعه ناوگان عمومی یکی از اولویت‌‎های مدیریت شهری بجنورد / اغتشاشگران اصل نظام را نشانه رفته‌اند
شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹
مغروری

مغروری با اشاره مشکلات ناوگان حمل و نقل عمومی و ترافیک شهر بجنورد گفت: نوسازی و توسعه ناوگان عمومی یکی از اولویت‌های مدیریت شهری بجنورد است.

یوسف مغروری نماینده استان خراسان شمالی و عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها، در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به مشکلات شهر بجنورد گفت: یکی از مشکلات این شهر ایجاد ترافیک در اطراف بازار روز شهر است. در بازدید به عمل آماده از این بازار، یک سری مشکلاتی وجود دارد که سبب بروز نارضایتی تعدادی از شهروندان و افراد ساکن در آن مناطق شده است.

وی گفت: وجود ترافیک سنگین در اطراف بازار روز به خصوص در ساعات پایانی فعالیت این بازار یکی از مشکلات موجود است که باید برای آن چاره اندیشی کرد.

مغروری افزود: از سوی دیگر تعدادی از شهروندان در روزهای فعالیت این بازار، خودروهای خود را در داخل کوچه‌های حوالی بازار پارک می‌کنند که این امر سبب نارضایتی ساکنان آن کوچه‌ها شده و علاوه بر آن خود بازار نیز نیاز به انجام برخی از اقدامات همچون رنگ آمیزی و ... دارد.

عضو شورای شهر بجنورد اظهار کرد: به منظور کاهش حجم ترافیک در نظر داریم تا بهره‌برداری از فضای بازار روز را به ۶ روز تقسیم کنیم.

نماینده استان خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها همچنین در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: با توجه به پیگیری جدی شهردار و همراهی و حمایت شورای شهر موضوع نوسازی و توسعه ناوگان عمومی بجنورد به عنوان یکی از اولویت‌ها در کنار موضوع آسفالت و مدیریت پسماند قرار گرفته است.

وی افزود: از مهم‌ترین اقداماتی که در این بخش انجام شده می‌توان به خرید ۲۵ دستگاه اتوبوس واحد اشاره کرد که تاکنون اقدامات برای تحویل ۱۵ دستگاه انجام شده است.

مغروری در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص نوسازی ناوگان اتوبوسرانی با تأمین اعتبار ۸۰ درصدی دولت و تأمین اعتبار ۲۰ درصدی توسط شهرداری این مهم عملیاتی شد و پیگیر تحقق مینی‌بوس خواهی بود.

عضو شورای شهر بجنورد افزود: با موافقت کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر و تصویب آن در صحن شورا اعتبار ۱۲۰میلیارد ریالی سهم شهرداری به صورت استقراصی از حساب پارکینگ پرداخت شد.

نماینده خراسان شمالی در شورای عالی استان‌ها افزود: در بحث نوسازی ناوگان تاکسیرانی همچنان تولید خودرو مشخص نیست. به این معنا که هنوز مشخص نیست چه خودروهایی برای ناوگان تاکسیرانی استفاده خواهد شد و قیمت آن‌ها نیز مشخص نیست؛ بنابراین طبق اظهار نظر مسئولان وزارت کشور نیاز است وزارت صمت برای تامین ناوگان تاکسی کمک کند تا بتوان بخشی از ناوگان را از طریق آیین‌نامه جدید واردات تامین کرد.

نشانه رفتن اصل نظام

عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها نیز با بین اینکه هدف اغتشاشگران ایجاد ناامنی در کشور است، گفت: مشاهده شرایط و نحوه رفتار اغتشاشگران نشان دهنده این بود که این افراد اصل نظام، اسلام و پرچم ایران را هدف گرفته‌اند به گونه ای که مسائل اجتماعی را بهانه کردند.

مغروری با بیان اینکه رفتار اغتشاشگران در صدمه‌زدن به اموال بیت المال توجیهی ندارد، بیان کرد: اعتراض با اغتشاش تفاوت داشته و رفتار اغتشاشگران در صدمه زدن به اموال بیت المال هیچ توجیهی ندارد.

وی یادآور شد: معترضان خواسته‌هایی دارند که باید رسیدگی شود ولی اغتشاشگران به دنبال ایجاد ناامنی هستند تا جامعه را ناامن جلوه داده و مردم را از نظام و کشور ناامید کنند.

وی با بیان اینکه بحث اغتشاشگران با معترضین تفاوت دارد، گفت: رفتار اغتشاشگران در صدمه زدن به اموال بیت المال هیچ توجیهی ندارد ولی دولت باید بستر مناسبی را برای مطرح کردن اعتراضات و مشکلات مردمی برای معترضین فراهم کند.

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی