عضو شورای استان چهار محال و بختیاری: اجرای طرح‌های هادی روستایی با مشکل جدی مواجه است
چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸
باقری

عضو شورای استان چهار محال و بختیاری گفت: اجرای طرح‌های هادی روستایی با مشکل جدی مواجه است و انتظار می‌رود معضلات موجود رفع شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، محمدیعقوب باقری در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرستان خانمیرزا، اظهار کرد: شهرستان خانمیرزا سراسر بحران است و در بحث زیرساخت‌ها و مسائل جزئی و کلی نیاز به تأمین اعتبار ویژه دارد.

وی با اشاره به اینکه دشت حاصلخیز خانمیرزا مورد بی‌مهری و کم‌لطفی قرار گرفته است، ادامه داد: بحران اصلی استان به ویژه شهرستان خانمیرزا مشکل کم‌آبی است و باید از ظرفیت‌های موجود در مدیریت بحران استان نهایت استفاده را ببریم، چراکه در زمینه آبیاری اراضی کشاورزی، فرونشست زمین و جاده‌های مواصلاتی مسائل از بحران نیز رد شده است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا تصریح کرد: اجرای طرح‌های هادی روستایی در بخش مرکزی خانمیرزا و بخش ارمند به ویژه دهستان جوانمردی با مشکل جدی مواجه شده و مردم از بنیاد مسکن که متولی این حوزه است انتظار دارند، ضمن بازدید میدانی، نسبت به رفع مشکلات و بازنگری طرح اقدام کنند.

وی با اشاره به مشکلات راه‌های روستایی در شهرستان خانمیرزا، افزود: اختصاص قیر رایگان به روستاها باید پیگیری شود و واریز اعتباراتی برای دهیاری‌های شهرستان به صورت ویژه جهت زیرسازی آسفالت روستاها در دستور کار باشد.

باقری درخصوص لزوم رفع مشکل تداخل اراضی در شهرستان خانمیرزا و سایر مشکلات مردم با منابع طبیعی، گفت: برخی واگذاری اراضی ملی در شهرستان نادرست است، تعدادی زمین در چند نقطه شهرستان سال‌ها پیش جهت احداث شهرک‌های دامپروری و کشاورزی تصرف شده است، اما بلاتکلیف ماندند که باید جهاد کشاورزی و منابع طبیعی تکلیف آن را مشخص کنند یا زمین‌ها آزاد و به افراد دیگری واگذار شود یا پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد.

عضو هیئت رئیسه شورایعالی استان‌ها اضافه کرد: اختصاص اعتبار لازم جهت جاده گوشکی به پل قره، جاده مواصلاتی آلونی‌_ده صحرا_جوانمردی و سه راهی ارمند تا بوگر از ضروریات است.

وی تاکید کرد: جهت انتقال آب به طرح‌های کشاورزی و مصارف شرب، اعتبارات کمی اختصاص داده شده است، لذا انتظار می‌رود ضمن اهتمام مسئولان به این موضوع، از ظرفیت سرمایه‌گذاران برای احیای شهرستان خانمیرزا استفاده شود.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی