نماینده استان کرمانشاه در شورای عالی استان ها مطرح کرد: بیکاری و آسیب های اجتماعی در صدر مشکلات کرمانشاه
سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
ملکی

ملکی گفت: بیکاری در استان کرمانشاه بیداد می‌کند و این استان در صدر بیکاری کشور قرار دارد و راه‌های مواصلاتی و جاده‌ای وضعیت مناسبی حداقل برای چهار شهرستان استان کرمانشاه ندارد.

کامران ملکی نماینده استان کرمانشاه در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به مشکلات این استان گفت: بیکاری در استان کرمانشاه بیداد می‌کند و این استان در صدر بیکاری کشور قرار دارد و راه‌های مواصلاتی و جاده‌ای وضعیت مناسبی حداقل برای چهار شهرستان استان کرمانشاه ندارد.

نماینده استان کرمانشاه آسیب های اجتماعی را از دیگر مشکلات استان کرمانشاه دانست و اظهار کرد: بحث اعتیاد در استان کرمانشاه جدی است و مسبب آن تورم و بیکاری بوده و همچنین طلاق و آسیب‌های اجتماعی مشکلات متعددی ایجاد کرده است. همچنین مشکل کمبود آب شرب و کشاورزی نیز وجود دارد که با توجه به ظرفیت‌های استان کرمانشاه زیبنده نیست. 

ملکی خاطرنشان کرد: یکی از زمینه های رشد استان می تواند صنعت گردشگری باشد. استان کرمانشاه استعدادهای تاریخی، طبیعی، زیارتی – مذهبی و انسانی فراوانی دارد که عمدتا ناشکفته باقی مانده است. از این استعدادها می توان در جذب گردشگر و نهایتا کمک به توسعه اجتماعی و اقتصادی بهره گرفت.

عضو شورای عالی استان ها تصریح کرد: در سطح کلان، مشکلات مربوط به امور زیربنایی و تولیدی، مشکلات اجتماعی-فرهنگی و چالش های اقتصادی و بحث بودجه سه مشکل اساسی استان کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه مشکلات مواصلاتی و جاده ای، کمبود امکانات بهداشتی و درمانی و ضعف در سیستم دفع فاضلاب شهری از دیگر مشکلات اساسی استان است، تصریح کرد: حل اساسی این مشکلات مطالبه مردم این استان است که برنامه ریزی دقیق، بودجه مناسب و اقدام عاجل و جهادی می خواهد.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی