نماینده استان گلستان در شورای عالی استان ها: برداشت بیش از حد از بستر رودخانه‌ها، تخریب محیط زیست را در پی دارد
دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
ملک سردار دردی زاده

دردی زاده گفت: هرگونه برداشت بیش از حد از بستر رودخانه‌ها، تخریب محیط زیست و آسیب به اراضی کشاورزی را در پی دارد لذا با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های ساختمان، ضرورت دارد تا دستگاه‌های متولی نظارت خود در این بخش را افزایش دهند.

ملک سردار دردی زاده نماینده استان گلستان در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، گفت: گلستان به سبب ساختار و شرایط جغرافیایی و وجود چشمه‌سارهای بسیار، از چندین رودخانه دائمی و رود موقت برخوردار است که هر یک از این رودها در امتداد مسیر خود، فواید و برکات بی شماری را برای اهالی پیرامون خود دارند.

وی افزود: قره سو، گرگانرود و اترک از جمله رودهای دائمی گلستان هستند که در هزاران کیلومتر از مسیر خود زمینه بهره مندی صدها هزار نفر از اهالی را فراهم کرده‌اند اما در سال‌های اخیر، مورد آماج انواع تخریب و دست اندازی‌ها واقع شده‌اند. برداشت مصالح رودخانه‌ای با هدف ساخت جاده یا تأمین مواد اولیه سنگ شکن‌های گلستان از مهم‌ترین دلایل تخریب رودخانه‌ها است که در سال‌های اخیر به سبب رشد فزاینده قیمت مصالح، شاهد افزایش این تخریب‌ها و دستبردها هستیم.

دردی زاده خاطرنشان کرد: هرگونه برداشت و دخل و تصرف در بستر رودخانه چرخه حیات آبزیان را با اختلال مواجه کرده و باید در این زمینه محیط زیست ورود کند. همچنین کاهش شن و ماسه در بستر رودخانه‌ها و مناطق ساحلی باعث عمیق شدن رودخانه‌ها و مصب ها و همچنین افزایش دهانه رودخانه‌ها و شاخابه‌های ساحلی می‌شود.

نماینده استان گلستان در شورای عالی استان ها در پایان تصریح کرد: هرگونه برداشت بیش از حد از رودخانه‌ها، تخریب محیط زیست و آسیب به اراضی کشاورزی را در پی دارد لذا با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های ساختمان، ضرورت دارد تا دستگاه‌های متولی نظارت خود در این بخش را افزایش دهند.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی