نماینده استان کردستان در شورای عالی استان ها مطرح کرد: در جاده های استان کردستان هر روز حادثه ای ناگوار روی می دهد
يکشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
عارف محمدخانی

نماینده استان کردستان در شورای عالی استان ها گفت: متأسفانه هر روز شاهد تصادفات در جاده های مرگ استان هستیم که اکثر تصادفات منجر به فوت می شود.

عارف محمدخانی نماینده استان کردستان در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به وضعیت نامطلوب راه های این استان، گفت: جاده‌های کردستان از نظر زیرساختی برخلاف سایر استان های دیگر، بسیار ضعیف است. جاده های مواصلاتی بین شهری و همچنین جاده‌های روستایی نیز وضعیت خوبی ندارند و نسبت به میانگین کشوری در سطح بسیار پایینی قرار گرفته اند.

وی افزود: رتبه آخر میانگین کشوری بزرگراهی نشان از نا ایمن بودن جاده‌های استان کردستان و همچنین عقب ماندگی این استان در بحث راه‌ها دارد.


محمدخانی خاطرنشان کرد: برای 300 کیلومتر از جاده های پرخطر استان باید بزرگراه احداث شود تا به میانگین کشوری نزدیک شویم.


نماینده استان کردستان در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه بیشتر حوادث رانندگی در محورهای سنندج _ دیواندره، دیواندره _ سقز، سقز _ بانه و جاده سنندج _ مریوان رخ می‌دهد، اظهار داشت: متأسفانه هر روز شاهد تصادفات در جاده های مرگ استان هستیم که اکثر تصادفات منجر به فوت هموطنان عزیزمان می شود که دلیل اصلی آن، وضعیت بسیار وخیم جاده های استان کردستان است.


وی در پایان  تصریح کرد: بیش از ده سال از شروع پروژه بزرگراه شمال غرب به جنوب غرب، گذشته و این در حالی است که بیشترین پیشرفت فیزیکی در دو استان آذربایجان غربی و کرمانشاه است و جای بسی تأمل است که چرا کمترین پیشرفت در استان کردستان صورت گرفته و حتی قطعه هایی که به بهره برداری رسیده، خود موجبات افزایش خطرات به دلیل عدم اجرای پلهای مورد نیاز، دور برگردانها و سایر موارد ایمن سازی در طول محور شده است.


 

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی