نماینده استان قزوین در شورای عالی استان ها با اشاره به نامگذاری نهم شهریور به عنوان روز قزوین: باید بستری فراهم شود تا نخبگان قزوینی در شهرشان بمانند
چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸
خمسه

خمسه با تبریک نهم شهریور روز قزوین، گفت: مدیران کلان فرهنگی باید تلاش کنند در قزوین بستری ایجاد شود که نخبگان و قزوینی‌هایی که از سطح توانمندی بالایی برخوردارند در شهر خودشان باقی بمانند و این موضوع به اعتبارشان بیفزاید.

هادی خمسه نماینده استان قزوین در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها، با اشاره به 9 شهریور روز قزوین، گفت: قزوین یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایران بوده و از فرهنگ و تمدنی بسیار غنی برخوردار است. در بیان قدمت این شهر همین بس که قزوین پایتخت خوشنویسی جهان اسلام است و هنرمندانی چون استاد برجسته نستعلیق «میرعماد حسنی سیفی قزوینی» از این شهر است.


وی افزود: در منطقه قزوین، حضور بزرگانی همچون حاج ملامحمد تقی برغانی (شهید ثالث)، حمدالله مستوفی، عمادالکتاب، عبید زاکانی، عارف قزوینی، اشرف الدین حسینی (نسیم شمال)، علامه محمد قزوینی، علامه علی اکبر دهخدا و سیدمحمد دبیرسیاقی از شاگردان دهخدا و بسیاری از مفاخر قزوین نشان می‌دهد که این شهر همواره هنرپرور بوده و هست.


خمسه در پاسخ به چرایی نامگذاری 9 شهریور به عنوان روز قزوین، اظهار کرد: 9 شهریور ماه سالروز انتخاب قزوین به عنوان پایتخت از سوی شاه طهماسب صفوی  است که با تصویب شورای شهر قزوین این روز از روزشمار سالانه ایران را با عنوان روز قزوین برگزیده‌اند.

نماینده استان قزوین در شورای عالی استان ها خاطرنشان کرد: روز قزوین باید به گونه‌ای برگزار شود که موجب هویت بخشی و تشخص شهر تاریخی قزوین باشد. يكي از اصول اوليه توسعه جامعه اين است كه افرادي كه در اجتماعی زندگي مي‌كنند انگيزه توسعه را داشته باشند و اين حس را در آن‌ها به وجود آورد كه بايد برای زندگی به جاي بهتري رسيد؛ با توجه به این موضوع اولين نكته اين است كه مردم یک شهر به محل زندگی‌شان افتخار كنند.

وی در پایان تصریح کرد: مديران كلان فرهنگي بايد تلاش كنند در قزوين بستري ایجاد شود كه نخبگان و قزويني‌هايي كه از سطح توانمندي بالايی برخوردارند در شهر خودشان باقي بمانند و این موضوع به اعتبارشان بیفزاید.

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی