رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی استانها: مصوبه جدید شیوه برگزاری کنکور، باعث کاهش استرس دانش‌آموزان می‌شود
چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۳
غلامی

غلامی گفت: با این مدل، کنکور کوچک‌تر می‌شود، استرس دانش‌آموزان کمتر خواهد شد و رقابت سالم‌تری شکل خواهد گرفت. از سوی دیگر زحمات معلمان در فضایی بدون التهاب بیش‌تر دیده می‌شود.

شمس‌الله غلامی نماینده استان قزوین در شورای عالی استان‌ها و رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری، اجتماعی و ورزشی این شورا در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها در خصوص مصوبه شیوه جدید پذیرش دانشجو، گفت: به عنوان فردی که ۳۵ سال در آموزش و پرورش خدمت کرده‌ام، با این مصوبه به چند دلیل موافقم.

وی افزود: این مصوبه بیش‌تر بر امتحانات نهایی دوره دبیرستان تأکید دارد و این یعنی بها دادن بیش‌تر به آموزش و پرورش و باعث می‌شود، جایگاه تعلیم و تربیت بهتر دیده شود.

غلامی ادامه داد: با این مدل، کنکور کوچک‌تر می‌شود، استرس دانش‌آموزان کمتر خواهد شد و رقابت سالم‌تری شکل خواهد گرفت. از سوی دیگر زحمات معلمان در فضایی بدون التهاب بیش‌تر دیده می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، گردشگری و ورزشی شورای عالی استان‌ها، خاطرنشان کرد: البته باید توجه داشت که همه این‌ها در شرایطی است که نظارت‌ها به خوبی انجام شود و شیوه‌نامه‌ها به درستی رعایت شده و ضوابط در اجرا و نه در حرف عمل گردد.

غلامی در پایان تصریح کرد: متأسفانه مافیای کنکور در شرایط فعلی مشهود است و دانش‌آموزی که ۱۲ سال زحمت کشیده و درس خوانده، با ورود مافیا و متأسفانه تقلب و خرید و فروش سؤالات، حقش پایمال می‌شود و این به دور از عدالت است و دست مافیای کنکور باید از سرنوشت فرزندان کشور، قطع شود.

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی