عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان ها: توسعه زیرساخت‌ها؛ اولویت نخست بندر چابهار است
دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
عزیزی

عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان ها گفت: به دلیل مهیا نبودن زیرساخت ها از پتانسیل فوق العاده چابهار در راستای توسعه استان استفاده شایسته ای نشده است و توسعه زیرساخت‌ها به عنوان اولویت نخست بندر چابهار باید باشد.

بندر چابهار به جهت برخورداری از موقعیت ممتاز در شرق تنگه هرمز و دریای عمان در مسیر خطوط اصلی کشتیرانی به آفریقا، آسیا و اروپا قرار گرفته و به عنوان کوتاه‌ترین راه ارتباطی و ترانزیتی کشورهای آسیای میانه و افغانستان به بازارهای خلیج فارس، شرق آفریقا و دیگر نقاط جهان مطرح است که با وجود ارتباط با دو بندر گوادر در پاکستان و چابهار در ایران با داشتن موقعیت استراتژیک و مهم، قابلیت تبدیل شدن به دروازه شاهراه اقتصادی آسیای میانه (کریدور تجاری شمال - جنوب) را دارد.

محمدکریم عزیزی نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان ها با اشاره به ظرفیت های بی نظیر بندر چابهار و سواحل مکران گفت: به دلیل مهیا نبودن زیرساخت ها از این پتانسیل فوق العاده در راستای توسعه استان استفاده شایسته ای نشده است و توسعه زیرساخت‌ها به عنوان اولویت نخست بندر چابهار باید باشد.

وی افزود: بندر چابهار بزرگ ترین بندر کشور و معروف به بندر اقیانوسی است چرا که به اقیانوس آرام واطلس راه دارد ما روند توسعه زیرساخت ها در آن نظیر خط ریلی، گازرسانی و غیره به صورت لاک پشتی است و توقع مردم و ما این است که دولت مردمی آیت الله رئیسی به این امر همت بیشتری بگمارند و توسعه زیرساخت ها سریع تر انجام شود.

عضو هیئت رئیسه شورای عالی استان ها خاطرنشان کرد: بی‌آبی از مهمترین مشکلات در حاشیه شهر و بخش مرکزی و شهر چابهار است که امیدواریم به طور ویژه و سریع و با حمایت و اقدام دولت این مشکل برطرف شود.

عزیزی با بیان اینکه این بندر یکی از ظرفیت های بسیار مهم کشور در حوزه دریانوردی و بنادر است و همچنین نقش بی بدیلی در تجارت اقتصادی منطقه دارد، اظهار داشت: تکمیل خط آهن چابهار به زاهدان تکمیل کننده توسعه سیستان و بلوچستان خواهد بود. بندر چابهار می تواند در شرایط کنونی به کلید توسعه همه جانبه ایران به ویژه اقتصاد تبدیل شود، اما تحقق این مهم نیازمند برنامه ریزی است. 

 

پایان پیام/

 

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی