نماینده استان کرمان در شورای عالی استان ها: قیمت هر کیلو خرما در جنوب کرمان معادل یک بسته پفک است
يکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
خارایی

نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها گفت: نرخ خرما در جنوب کرمان بین هر کیلو ۱۵ تا ۱۸ هزارتومان است و این در حالی است که با این مبلغ، هزینه کارتن خرما هم برای کشاورز در نمی‌آید. در واقع این مبلغ برای هر کیلو خرما معادل یک بسته پفک است.

خداداد خارایی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با گلایه از عدم حمایت از کشاورزان جنوب کرمان، گفت: نرخ خرما در جنوب کرمان بین هر کیلو ۱۵ تا ۱۸ هزارتومان است و این در حالی است که با این مبلغ، هزینه کارتن خرما هم برای کشاورز در نمی‌آید. در واقع این مبلغ برای هر کیلو خرما معادل یک بسته پفک است.

وی افزود: با این وضعیت کشاورز متضرر شده و متأسفانه جهاد کشاورزی هم حمایت نمی‌کند و این در حالی است که همین خرما در تهران کیلویی ۵۰ هزارتومان به فروش می‌رسد و در این میان این دلالان هستند که سود می‌برند.

خارایی خاطرنشان کرد: لیموترش هم همین وضعیت را دارد و کشاورز ما آن را کیلو ۴ هزارتومان می‌فروشد اما قیمت این محصول در دیگر شهرها تا ۳۰ هزارتومان هم می‌رسد.

نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: به زودی فصل کاشت گندم را در پیش داریم و از مسئولان تقاضا دارم پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهند تا با مشکلی رو به رو نشویم. در موضوع گندم فقط کشاورزان برای آبیاری قطره‌ای زحمت کشیده و جهاد کشاورزی حمایت و اقدامی نکرده است.

 

**** نیرو‌های طرح مهرآفرین نیز شامل رتبه بندی معلمان شوند ****


خارایی گریزی هم به طرح رتبه‌بندی معلمان زد و اظهار داشت: با تشکر از دولت جناب آقای رئیسی و وزیر آموزش و پرورش برای اجرایی کردن این طرح، خواهش می‌کنم تا نیرو‌های طرح مهرآفرین وزارت آموزش و پرورش نیز شامل این طرح شوند.

وی در پایان با بیان اینکه در جنوب کرمان به معلم قرآن و پرورشی نیاز داریم از وزیر آموزش و پرورش درخواست کرد تا نیروهایی تحت عنوان حق‌التدریس جذب شوند تا این نیاز مناطق جنوب کرمان برطرف شود.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی