نایب رئیس شورای عالی استان ها با اشاره طرح انتخاب شهرداربا رای مستقیم مردم: مردم امور مدیریت شهری را به شوراها سپرده‌اند
يکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
رضاییان

نایب رئیس شورای عالی استان ها گفت: کسی با رأی مستقیم مردم مخالفتی ندارد اما این طرح نیاز به مطالعه و بررسی علمی و تخصصی دارد و باید مورد کارشناسی بیشتر قرار گیرد تا تبعاتش مشخص شود.

علی رضائیان نایب‌رئیس شورای عالی استان‌ها در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها و در مورد موضوع انتخاب شهردار توسط مردم، گفت: اگر این اختیار را از شوراها بگیریم، آن‌ها را از درون تهی کردیم و مهم‌ترین وظیفه شورا را از بین می‌بریم و تیر خلاص را به این نهاد شلیک می‌کنیم.

وی افزود: کسی با رأی مستقیم مردم مخالفتی ندارد اما این طرح نیاز به مطالعه و بررسی علمی و تخصصی دارد و باید مورد کارشناسی بیشتر قرار گیرد تا تبعاتش مشخص شود.

نماینده استان لرستان در شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: وقتی شوراها منبعث از رأی مستقیم مردم هستند، یعنی مردم قدرت را تفویض کردند و امور مدیریت شهری را به شوراها سپرده‌اند.

نایب‌رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: ممکن است اشکالاتی به شوراها وارد باشد و نمایندگان مجلس بر روی این موضوع کار کنند که مردم چگونه می‌توانند انتخاب بهتری داشته باشند و از دل انتخاب مردم چگونه شوراهای قوی متولد شوند.

رضائیان اظهار داشت: شوراها با رأی مردم انتخاب می‌شوند و نهاد انتصابی نیستند و در واقع نظر مردم را اجرا می‌کنند و کار بر روی بهبود عملکرد شوراها ثمربخش‌تر است از این‌که بخواهیم قدرت شوراها را کاهش دهیم.

نایب‌رئیس شورای عالی استان‌ها افزود: قطعاً با اصلاح نواقص قانونی شوراها، بنیان این نهاد و مجموعه مدیریت شهری تقویت خواهد شد اما طرح مباحثی چون انتخاب شهردار توسط مردم فقط منجر به تضعیف جایگاه شوراها می‌شود.

 

پایان پیام/

آخرین مطالب
شبکه های اجتماعی